loading...
مرکز مشاوره
پریا موسوی بازدید : 36 دوشنبه 19 تیر 1402 نظرات (0)

در هر رابطه ای مسائلی پیش می آید و که گاه تبدیل به تعارض می شود و زمانی که با این تعارض ها مواجه می شوید به عنوان زوج موفق که به همدیگر نگاه مثبتی دارید می توانید تعارض را با فرجام رضایت بخش حل و فصل کنید و همین طور طبق نظر مشاور قبل ازدواج  ممکن است این طور برداشت کنید که اگر چه این مشکلات وجود دارد ولی با پیدا کردن راه حل هایی در کنار یکدیگر می توانید آن ها را حل کنید و تجربه های جدیدی یاد بگیرید و در نتیجه در کنار هم احساس خوبی نسبت به هم داشته باشید.

 ابراز قدردانی با به زبان آوردن آن برای شریک زندگیتان .

این که قدردانی خود را با چند عبارت کوچک به زبان بیاورید کار دشواری نیست. دائما انجام دادن کارها برای کسی حتی اگر همسر یا شریک زندگی تان باشد در صورتی که مستحق دریافت قدردانی باشد و فرد آن را انجام ندهد و از رابطه اش دریغ کند، بسیار دلسرد کننده است. گفتن چند کلمه در کنار هم کار سختی نیست و علاوه بر آن این عبارت ها روز فرد مقابل را می سازد و نشان از درک و تشکر است. پس این قدر دانی را از رابطه تان دریغ نکنید.

نگرش توجه آمیز

بر اساس مطالعات مشاوره روانشناسی شما و همسرتان کم و بیش نگرش اصلی اعتنا کردن به یکدیگر را با احترام گذاشتن به خود و دیگری نشان می دهید و رفتارتان بر این پایه استوار است که هر کدامتان اهمیت دارید. در واقع دانستن این نکته مهم است که شما زمانی می توانید رابطه موفق را تجربه کنید که خودتان را دوست داشته باشید و نسبت به خودتان مهربان باشید و به خودتان احترام بگذارید و بعد از آن می توانید که فرد دیگری را دوست داشته باشید و به او احترام بگذارید. احترام گذاشتن و رعایت آن یکی از موارد مهم و ضروری در هر ازدواجی است و به همین دلیل آن را توصیف کردیم. در رابطه مخوفق نباید درک، توجه و احترام را فراموش کنیم و اگر که به دنبل زندگی با آرانش هستید آن ها را در رابطه تان جدی بگیرید.

 رابطه ی زناشویی چیز ثابتی نیست و همواره در حالت پویا و رشد و تکامل است . گاهی رابطه ی شما عالی به نظر می رسد و منبع آرامش است اما گاهی وحشتناک است و نمی دانید که چه کنید . این جزر و مد در رابطه ی زناشویی کاملا طبیعی است . پذیرش سختی در کنار آسانی درسی ارزشمند است و کیفیت رابطه ی زناشویی نیز تغییر می کند . هر چقدر که بیشتر از رابطه تان بگذرد بیشتر تمایل دارید که با دوستان خود وقت بگذرانید و کار هایی را به تنهایی انجام دهید و این به معنای این نیست که رابطه ی شما قوت و استحکام خود را از دست داده است . بلکه باید تغییرات ایجاد شده را بپیذیرد و همراه با آن حرکت کنید و در جهت حفظ رابطه تان تلاش نمایید و این کار با یادگیر یمهارت های زناشویی امکان پذیر خواهد بود

بیان انتظارات و آرزو ها:

بر اساس مطالعات مشاوره روانشناسی این امر به شما کمک می کند تا به خواسته های خود نگاه کنید و ببینید که کدام یک واقع گرایانه هستند و در جهت انجام آن ها تلاش کنید . با توجه به رابطه تان در حال حاضر ، کمک می کند از آینده رابطه تان بینشی دلخواه به دست بیاورید افراد از نیاز ها و خواسته های یکدیگر مطلع نیستند و زوجین باید برای یکدیگر در مورد این خواسته ها صحبت کنند و درباره ی آن ها توافق کنند.

وفاداری:

 تعهد و وفاداری نقش مهمی را در رابطه ازدواج و خانواده بازی می کند . و می توان گفت که تعهد عاملی مهم در عشق و صمیمیت می باشد . در صورت نبود وفاداری تدام رابطه با خطر مواجه خواهد شد.

مطالعات جان گاتمن میگوید:

طبق نظر مطالعات مشاور قبل ازدواج برخی از آدم ها به عشق نا مشروط اعتقاد دارند. آن ها معتقدند رفتارشان هر چقدر هم ناخوشایند باشد ، همسرشان باید ان ها را به خاطر خودشان دوست بدارند. این باور غلط است . عشق نامشروط در روابط پدر و مادر با بچه های خردسال امکان پذیر است ولی در اکثر روابط عملکرد فرد تعیین می کند که دیگران عشق بورزند یا دوری جویند. پس به اعمالتان نگاه دقیق و صادقانه بیندازید و از خودتان بپرسید که شما برای اطرافیان و همسر خود چه کردید. اگر متوجه ناسازواری عملکردت و آن کسی که هستی شدی ، عملکردت را عوض کن . اگر می خواهی با تو خوش رفتاری شود ، باید با دیگران خوش رفتاری کنید.

انتظارات:

انتظارات یکی از ابعاد شناختی است که با تحریف در آن باعث آشفتگی زناشویی می شود . در تمام روابط بین فردی افراد با انتظارات مشخص و معینی وارد رابطه می شوند که این انتظارات به رفتار آن ها به شیوه مثبت و منفی تاثیر می گذارد. بیشتر افراد انتظارات غیر واقع بینانه ای را نسبت به شریک زندگی دارند و توقع دارند که همسرشان تمام خلاها و نقص هایی که قبل از ازدواج داشتند را برطرف سازد. آموزش های لازم و مهارت های رشد فردی می تواند این موارد اشتباه را از بین ببرد.برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز روانشناس در ارتباط باشید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 80
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 553
  • بازدید ماه : 1,230
  • بازدید سال : 4,792
  • بازدید کلی : 20,066