loading...
مرکز مشاوره
غزاله البهشتی بازدید : 145 یکشنبه 23 آذر 1399 نظرات (0)

تمام دختران و پسرانی که با یکدیگر ازدواج می کنند خواهان یک زندگی مسالمت آمیز توام با عشق و محبت هستند . برخی از زوجینی که از روانشناسی ازدواج استفاده می کنند خود نیز نمی دانند چگونه شور و اشتیاقی که نسبت به یکدیگر در اوایل ازدواج داشته اند به یک باره تبدیل به عدم علاقه و نفرت شده . نفرت احساس درونی می باشد که باعث ایجاد رنجش و ناراحتی در افراد می گردد و باعث دور شدن فرد از مسیر طبیعی و مثبت زندگی می گردد . بسیاری از زوجین به دلیل عدم آگاهی مناسب از شیوه برخورد در زندگی زناشویی با همسر و نداشتن شناخت کافی از روحیات و شخصیت یکدیگر ، پس از گذر چند سال دچار نفرت می گردند و این موضوع نه تنها به خود آنها بلکه به فرزندانشان که در این مسیر هستند ، آسیب خواهد رساند .

نشانه های بروز تنفر در بین زوجین

-         دوست ندارند با هم صحبت کنند : اولین نشانه بارز که نشان می دهد زوجین در حال دور شدن و تنفر از یکدیگر هستند این مسئله می باشد که تمایل به صحبت کردن با یکدیگر و درد و دل کردن را از دست می دهند . به گفته کارشناسانی که در مراکز روانشناسی فعالیت می کنند ، درد و دل روزانه بین زن و شوهر باعث تحکیم روابط در بین آنها شده و احساسات مثبتی را در بین آنها ایجاد می کند ، وقتی زوجین نسبت به یکدیگر بی علاقه می شوند ، تمایلی به ایجاد این احساسات مثبت نیز ندارند .

-         تحریک پذیر می شوند : تحریک پذیری یعنی این که زوجین سر هر مسئله ای دچار خشم و عصبانیت شده و تحمل کوچکترین مسئله و برخوردی را با همسر خود ندارند . این افراد تا آن جا که ممکن است سعی می کنند با یکدیگر بر خوردی نداشته باشند تا عصبانیت آنها تحریک نشود .

-         نسبت به هم بی مسئولیت می گردند : یکی دیگر از نشانه های بروز تنفر و سردی در بین زوجین عدم پذیرش مسئولیت در مقابل یکدیگر و مسائل مربوط به خانواده می باشد . این افراد خود را نسبت به اتفاقاتی که در زندگی زناشویی می افتد و کارهایی که باید انجام دهند ، بی توجه شده و در مکالمه با روانشناسان تلفنی از حس بی تفاوتی و عدم مسئولیت نسبت به آنچه ایجاد می شود ، صحبت می کنند .

-          خیانت می کنند : بسیار دیده شده زوجی که به درجه تنفر از یکدیگر رسیده اند و به دلایلی همچون ، مسائل مالی یا وجود فرزندان از یکدیگر جدا نشده اند ، دست به خیانت می زنند . این افراد با بر قراری روابط عاطفی خارج از محدوده نیاز خود را به بر قراری رابطه عاطفی و حتی جنسی بر آورده می کنند .

-         به یکدیگر بی احترامی می کنند : بی احترامی ، تمسخر ، ایراد گرفتن و شکستن غرور همسر در مقابل دیگران از نشانه های دیگر بروز تنفر در بین زوجین می باشد که باعث می شود اطرافیان نیز به سرعت از عدم علاقه این زوج به یکدیگر پی ببرند . در این شرایط معرفی یک مشاور آنلاین خوب شاید بهترین رفتار برای کمک به این افراد باشد .

چه دلایلی باعث ایجاد تنفر زن از شوهر می شود ؟

1-    عدم رسیدگی به خود : همانگونه که مردان احساس خوبی نسبت به زنی که به خود رسیدگی نمی کند ندارند ، زنان نیز از مردانی که به نظافت شخصی خود اهمیت نمی دهند ، لباس نا مرتب می پوشند ، بوی عرق می دهند ، اندام متناسب ندارند ، موهایی ژولیده و نا مرتب دارند ، گریزانند . این مردان احساس عدم احترام به خود به زنان می دهند و نمی توانند توجه زن را جلب کنند .

2-    کنترل گر بودن : هر چند زنان تمایل دارند مورد حمایت فردی باشند و از این حمایت احساس امنیت و آرامش به آنها می دهد ، اما مردانی که همسر خود را کنترل می کنند و به زنان خود با تحکم و دستور صحبت می کنند ، باعث می شوند تا زن احساس ترس و تنفر پیدا کند .

3-    بی تعهد بودن : یکی دیگر از موضوعاتی که باعث ایجاد تنفر زن از همسرش می گردد ، عدم تعهد و مسئولیت پذیری در مرد می باشد . مردانی که از متعهد شدن می ترسند باعث می شوند تا همسر آنها احساس بازیچه بودن پیدا کند .

4-    بی اعتماد به نفس بودن : جذاب ترین ویژگی مردان برای زنان ، استقلال و اعتماد به نفس است ، زنان از این که همسر آنها وابستگی زیادی به آنها داشته باشد و در همه روابط نیاز به تایید آنها داشته باشد خیلی زود زده می شوند .

5-    رمانتیک نبودن : احساسات برای زنان حرف اول در یک رابطه را می زند و مردانی که صرفا برای رابطه جنسی با همسر خود ارتباط عاطفی بر قرار می کنند ، احساس انزجار و تنفر را در آنها زنده می کنند . زنان دوست دارند همسر آنها فارق از رابطه جنسی در مواقع عادی نیز گاهی رابطه عاطفی همراه با محبت و عشقی با آنها بر قرار کند .

6-    چشم چران : خانم ها از مردان چشم چران متنفر هستند ، مردانی که در مقابل همسر خود به زنان دیگر خیره می شود و اندام آنها را بر انداز می کند خیلی زود در مقابل همسر خود به فردی نفرت انگیز تبدیل می شود .

7-    بیش از حد کار می کنند : مسئولیت پذیری ویژگی بسیار جذابی برای مردان است اما زنان از این همسر آنها دائما به کار خود توجه داشته باشد و توجهی به دغدغه های زندگی مشترک و حتی ظاهر همسر ندارند کم کم احساس بی علاقگی و نفرت می کنند .

نویسنده : غزاله البهشتی

تلفن : 22593216 – 22795735

 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه 3

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 63
  • بازدید ماه : 399
  • بازدید سال : 3,961
  • بازدید کلی : 19,235