loading...
مرکز مشاوره
غزاله البهشتی بازدید : 96 چهارشنبه 16 بهمن 1398 نظرات (0)

ولنتاین یا روز عشق ، روزی می باشد که کسانی که نسبت به یکدیگر عشق و علاقه خاصی دارند ، از این روز برای محبت خود استفاده می کنند . چهاردهم فوریه متصادف با بیست و پنجم بهمن روز ولنتاین می باشد که با توجه به فرهنگ سنتی ایران چندین سال است که دختران و پسران در کشور ما این مناسبت را برای عنوان نمودن علاقه خود نسبت به یکدیگر ، جشن می گیرند . در طی تحقیقاتی که در بهترین کلینیک مشاوره انجام شده هنوز در جامعه به عشق میان یک دختر و پسر به چشم خوبی نگاه نمی شود و چه بسا این عشق ها را نوعی بازی در دوره جوانی می دانند که در انتها آسیب های جدی به دختران و پسران وارد می کند . این احساس و عشق تنها در میان دختران و پسران نیست ، زوجین نیز می توانند به بهانه این روز عشق و علاقه بین خود را استحکام بخشند . فشار هایی که در بخش های مختلف زندگی ایجاد می شود ، گاهی باعث می شود تا زوجین از یکدیگر فاصله بگیرند . مناسبت هایی همچون ولنتاین می تواند زمان مناسبی برای استحکام بخشیدن به روابط بوده و باعث نزدیکی بیشتر زوجین نسبت به یکدیگر شود .

بر اساس آمار در بین افرادی که برای مشاوره خانواده خوب مراجعه نموده اند بیشترین خواستگاری ها در روز ولنتاین انجام می گیرد زیرا این روز به عنوان سنبلی از عشق که در تمام جهان شناخته شده است احساسات افراد را بیشتر بر می انگیزد . هدیه هایی که بیشتر در روز ولنتاین در بین عشاق رد و بدل می شود شامل ، گل ، کارت و شکلات می باشد . گل رز نشان عشق و محبت بین طرفین می باشد و شکلات نشان شیرینی این رابطه است که البته اولین بار به دلیل ایجاد آرامشی که شکلات در شکست های عشقی در افراد ایجاد می کرد تولید شد . البته هدایای دیگر نیز در شکل ها و مطابق سلایق افراد به گل و شکلات اضافه شده است که در بین آنها عروس در بین دختران و ادکلن در بین پسر ها محبوبیت ویژه ای دارد . این روز طبق آمار جهانی ، دومین روزی در سال می باشد که بیشترین کارت پستال ها در آن خریداری شده و بین افراد رد و بدل می گردد .     

3 پیشنهاد از بهترین روانشناس خانواده برای تقویت رابطه در روز ولنتاین

1-    تشکر : روانشناس خانواده راز داشتن یک زندگی مشترک و شاد را دیدن تلاش هر یک از زوجین نسبت به دیگری می داند . در روز ولنتاین یکی از کارهایی که می تواند باعث ایجاد حس آرامش و عشق در بین زوجین شود تشکر کردن از تلاش های یکدیگر در رابطه و حضور در زندگی می باشد . معمولا تشکر کردن در زمان های مختلف زندگی گذرا بوده و خیلی در خاطر افراد نمی ماند ، اما وقتی این تشکر در روزی خاص همچون ولنتاین همراه با هدیه ای هر چند کوچک ولی همراه با عشق باشد می تواند تاثیرات عمیقی در رابطه ایجاد نماید .

2-    در آغوش گرفتن : حس لامسه حسی بسیار قوی می باشد که فواید آن در سلامت روان بسیار جدی و قابل تامل می باشد . کاهش استرس ، کاهش فشار خون و افزایش اکسی توسین از فواید در آغوش گرفتن فردی می باشد که نسبت به وی احساس عشق و علاقه داریم . دانشمندان متوجه شده اند در آغوش گرفتن فردی که دوست داریم می تواند باعث آرامش روانی زیاد و در رفع افسردگی نیز مفید باشد .

3-    ارسال پیامک : با وجود آن که بسیاری از زوجین هر روز یکدیگر را ملاقات می کنند اما ارسال پیامک های عاشقانه می تواند تحولات زیادی در تحریک احساسات داشته باشد . مشاور ازدواج به زوج های جوان پیشنهاد می کنند تا در روز ها و زمان های مختلف همچون ولنتاین به ارسال پیامک های عاشقانه به یکدیگر پرداخته و این حس خوب را از یکدیگر دریق نکنند .

ریشه ایجاد ولنتاین چیست ؟

ماجرای ولنتاین به سده سوم میلادی باز می گردد که در امپراتوری رم ازدواج سربازان بر اساس نظر کلاودیوس دوم  مانع از خوب جنگیدن می شده و فرمان بر ممنوع بودن ازدواج سربازان صادر گشت . در این میان کشیشی کاتولیک به نام ولنتاین از حکم فرمان روا سرپیچی کرده و به شکل مخفیانه برای سربازان دختران مورد علاقه شان را عقد می کرده . زمانی که این راز بر فرمانروا آشکار شد دستور اعدام این کشیش را داد . این کشیش در زندان عاشق دختر زندانبان خود شد و در آخرین لحظات با سودای عشق دست نیافته خود جان داد . پس از این اتفاق این روز که روز مرگ این کشیش مسیحی می باشد در سرتاسر جهان به عنوان روز عشق یا ولنتاین نام گرفت که در آن عشق و محبت گرامی داشته می شود .

با تغییرات فرهنگی که امروزه در جامعه رخ داده است بیشتر جوانان تمایل دارند تا به جای ازدواجی سنتی ، ازدواجی بر پایه عشق و علاقه داشته باشند و این امر در روابط بدون ازدواج و دوستانه ایجاد می شود . دختر و پسر با گذراندن زمان با یکدیگر و یافتن نقاط ضعف و قوت هم تصمیم به ازدواج گرفته و گاهی زندگی موفق و گاهی نا موفقی را تجربه می کنند . باید توجه داشت موارد زیادی باعث موفقیت و یا شکست در ازدواج های مدرن و یا حتی سنتی می شود ، اما نکته قابل تامل این مسئله می باشد که وجود عشق و علاقه در بین دختر و پسر می توان نیرویی قوی به آنها دهد تا با بسیاری از موانع زندگی مقابله کرده و آینده خود را بسازند .

نویسنده : غزاله البهشتی

تلفن : 22593216 – 22795735

 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه 3

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 56
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 444
  • بازدید ماه : 1,121
  • بازدید سال : 4,683
  • بازدید کلی : 19,957