loading...
مرکز مشاوره
مرکز مشاوره انتخاب نو بازدید : 103 دوشنبه 15 مهر 1398 نظرات (0)

 

کلینیک روانشناسی امروز بیشتر مورد توجه افرادی می باشد که به داشتن ازدواجی موفق بسیار توجه دارند . بالا رفتن آمار طلاق این نگرانی را برای همه افراد به وجود آورده تا برای پیش گیری از آن با مراجعه به مراکز مشاوره از مشاوره ازدواج استفاده کنند تا با تمامی مسائلی که پیرامون یک زندگی مشترک احتمال وقوع دارد ، آشنا شوند . آمار ها نشان داده میزان طلاق در بین افرادی که از ابتدای امر از مشاوره پیش از ازدواج استفاده کرده اند کاهش چشمگیری نسبت به دیگر افراد داشته و این امر مدیون آگاهی افراد نسبت به خود ، ویژگی های شخصیتی خو، اهداف خود و طرف مقابل و راه های حل مسئله در زندگی مشترک می باشد . در این مطلب سعی بر آن داریم تا گوشه ای از فعالیت هایی که مشاوره خانواده  خوب در کلینیک های مشاوره خوب را ارائه می دهند را بیان کنیم .

 

در مشاوره خانواده برای داشتن ازدواج موفق چه مسائلی مورد توجه قرار می گیرد ؟

 

-         شناخت خود و طرف مقابل  : بسیاری از متخصصین روانشناس ازدواج آگاهی افراد از شخصیت ، ویژگی های رفتاری و هدف از ازدواج را مهمترین بخش در داشتن یک ازدواج موفق می داند . در جلسه مشاوره مشاور ازدواج خوب از افراد سوالاتی درباره مشخص نمودن اهداف و توانایی های آنها کرده و زوجین را به فکر کردن و مشخص نمودن اهداف مشخص تشویق می کند .  نظرات و خواسته های هر دو طرف در مرکز روانشناسی بین زوجین به اشتراک گذاشته شده و از این طرق بهترین مشاور روانشناس به آنها کمک می کند تا مسیر حرکت خود را مشخص نمایند .

 

-         بررسی اختلالات شخصیتی : یکی از مسائلی که معمولا زوجین را در زندگی مشترک دچار مشکلات فراوان می کند وجود اختلال شخصیتی در یکی از زوجین و یا هر دو نفر آنها می باشد . ابتلا به پارانوئید ، اسکیزوفرنی و یا خودشیفتگی باعث می شود تا زندگی مشترک افراد در طی گذر زمان با مشکلات متعددی رو به رو گردد . انجام تست های شخصیت شناسی در این زمینه به کمک بهترین مشاور ازدواج آمده و در آن وجود اختلالات روانی بررسی می گردد . چنانچه دکتر روانشناس وجود اختلالی را احتمال دهد ، فرد را برای بررسی های بیشتر و درمان روانشناسی به مشاور بالینی انتخاب نو ارجاع داده تا سلامت روان خود را به دست آورد . با این روش فرد می تواند از بروز مشکلات بعدی پیش گیری نماید .

 

-         آموزش : بسیاری از افراد روش ها و برنامه های مشخصی برای حل مسئله و مقابله با بحران های زندگی ندارند و تنها به دانسته های خود که از والدین شان ، یاد گرفته اند بسنده می کنند . بسیاری از افرادی که برای مشاوره طلاق مراجع کلینیک های روانشناسی هستند از راه هایی که می تواند زندگی مشترک آنها را پا بر جا نگه دارند بی اطلاع هستند و به سرعت به سمت پایان دادن به زندگی مشترک خود می روند در حالی که کمک های یک مشاور طلاق خوب می تواند بسیار موثر و کارآمد باشد .

 

4 رمز داشتن ازدواجی موفق

 

ابراز محبت : یکی از مسائلی که تنش و درگیری را در خانواده ها به شدت کاهش می دهد محبت و عشق در بین زوجین است . زوجی که نسبت به یکدیگر احساس علاقه داشته باشند برای رفع مشکلات زندگی تلاش می کنند و با کمک متخصص روانشناس مشاور بر حل مسائل تمرکز می نمایند .

 

احترام به یکدیگر : یکی دیگر از موضوعاتی که بهترین روانشناس ازدواج به آن توجه می کند حفظ احترام در زندگی مشترک می باشد . تکنیک های کنترل خشم همگی بر این اصل استوار هستند که افراد بتوانند در شرایط دشوار حریم یکدیگر را حفظ نموده و از کنترل خارج نشوند . زن و مردی که به حریم زندگی خود احترام بگذارند توانایی حل مشکلات و بحران های زندگی مشترک را به بهترین شکل خواهند داشت . در خانواده هایی که والدین نسبت به یکدیگر احترام می گذارند میزان تعاملات اجتماعی در کودکان بیشتر بوده و کمتر احتمال ناهنجاری در آنها دیده می شود .

 

همدلی : همدلی در زندگی مشترک بسیار ضروری می باشد . در زوج درمانی به کسانی که نیاز به مشاوره دارند پیشنهاد می کنند تا به جای بحث و درگیری درباره مقصر مشکل به وجود آمده با یکدیگر همدلی نمایند . همدلی باعث ایجاد احساس آرامش در زوجین شده و آنها را به سمت یافت راه های منطقی سوق می دهد . عدم همدلی در بین زوجین باعث ایجاد احساس عدم امنیت و بالا رفتن استرس و اضطراب در روابط می گردد . زوجی که توان همدلی با یکدیگر را ندارند همواره در حالت تدافعی قرار داشته و به یکدیگر آسیب می زنند .

 

آیا مشاوره ازدواج تلفنی کارآمد است ؟

 

استفاده از مشاوره تلفنی و مشاوره آنلاین امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده ، مشغله های روزمره و دوری از کلینیک های روانشناسی خوب باعث شده تا بسیاری از افراد تمایل زیادی به استفاده از این شیوه مشاوره پیدا کنند . روانشناس با توجه به نیاز مراجع تلاش می کند تا در مشاوره تلفنی تکنیک ها و شیوه های روانشناسی مناسب را به افراد پیشنهاد دهند . بهترین مشاوره تلفنی این مزیت را برای افراد دارد تا آنها بتوانند هر زمان نیاز به مشاوره را احساس کردند از خدمات روانشناسی استفاده کنند و این به حل بحران های خانوادگی بسیار کمک می کند .

 

نویسنده : غزاله البهشتی

 

تلفن : 22607317

 

        22593216  

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 65
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 538
  • بازدید ماه : 1,215
  • بازدید سال : 4,777
  • بازدید کلی : 20,051