loading...
مرکز مشاوره
پریا موسوی بازدید : 36 سه شنبه 25 مهر 1402 نظرات (0)

سلامتی از نیاز های اساسی انسان است که در توسعه پایدار نقش حیاتی دارد.مرکز مشاوره خانواده تاکید دارد که  اگر چه در ابتدا فقط به سلامت جسم به عنوان سلامتی توجه می شد با پیشرفت علم و رسیدن به سطحی قابل قبول از سلامت جسمی بشر به جنبه های دیگر سلامت از جمله سلامت روان توجه کرده است برای داشتن سلامت روان و بهبود آن روش های بسیار زیادی هستند که دانستن آن ها می تواند بسیار اثر بخش در موفقیت زندگی افراد باشد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

ذهنیت قربانی بودن را کنار بگذارید.

مشاور قبل از ازدواج بیان می کند ذهنیت قربانی بودن حاصل تفکر من ضعیف است زمانی که نقش قربانی را به خود بگیرید، قدرت و خلاقیت خود را از دست می دهید اما وقتی مسئولیت می پذیرید و برای زندگی خود تلاش می کنید نیروی شما بیشتر خواهد شد.. فراموش نکنید که خود شما هستید که برای خودتان بدبختی و خوشبختی می آفرینید و پذیرفت مسئولیت یعنی این که در زندگی شخص دیگری را برای آن چه انجام می دهید و چیزی که هستید و چیزی که دارید یا احساس می کنید مقصر ندانید و سرزنش نکنید. زندگی پر از پستی و بلندی و شکست و پیروزی است و مشکلات همواره وجود خواهد داشت و فراموش نکنید که انسان جایزالخطا است و می تواد که اشتباه کند و نمی توان جلوی آن را گرفت و به همین دلیل لازم نیست که خود را به خاطر رفتار گذشته، حال یا آینده سرزنش کنید. شما می توانید با دقت و آگاهی عامل قاطعیت و دلسرد نشدن و همچنین عواملی که باعث دلسردی و یاس شما می شوند را در خود کشف کنید.

مسئولیت احساسات خود را بر عهده بگیرید.

تحقیقات مرکز مشاوره نشان می دهد که یکی از اسا نترین راه ها برای خلاص شدن از احساس قربانی بودن و یا ترحم نسبت به خود و قبول کردن مسئولیت احساسات خودمان است. هیچ کس نمی تواند باعث عصبانیت و یا هر هیجان دیگری در شما شود و شما انتخاب می کنید که چگونه احساس کنید و شما تصمیم گیرنده هستید همه ی انسان ها همه ی هیجان های مثبت و منفی را تجربه می کنند و این دست خودمان است که چگونه ان را ابراز کنیم و مدیریت نماییم. در واقع ما می توانیم هیجانات خود را شناسایی و مدیریت کنیم و به جای این ه اجازه دهیم هیجانات نا مناسب مسئول افکار و رفتارمان شود و این اتفاق باعث ناراحتی خودمان و اطرافیانمان شود از آن ها استفاده مناسب کنیم تا احساس خود ارزشمندی از بین نرود.

با هیجان هایتان اشنا شوید.

در بحث مرکز مشاوره خانواده احساسات تجربه های گذرا هستند و می آیند و می روند و البته هیچ کس احساسش همیشه به یک شکل نمی ماند و به این معنی که نمی شود به خوشحالی دائمی رسید و برای همیشه در همان حالت باقی ماند به همین دلیل اشنایی با آن ها و شناخت آن ها در زمان های مختلف اهمیت دارد.

عصبانیت و پرخاشگری را کنترل کنید.

مشاور قبل از ازدواج بیان می کند که عصبانیت هیجانی است که در همه انسان ها وجود دارد در روابط زناشویی عصبانیت بیشتر دیده می شود زیرا که زوجین همواره در کنار یکدیگرند و امکان این که احساسات یکدیگر را جریحه دار کنند زیاد است، گاهی این عصببانیت ها باعث بی احترامی می شود و این می تواند برای رابطه شان بسیار مضر و خطرناک باشد. عدم توانایی در مدیریت عصبانیت ممکن است به خاطر ترس، ناکامی، کاهش عزت نفس، شکستن حد و مرز ها، جریحه دلر شد احساسات و ... باشد. زمانی که همسران در یکدیگر احساس ترس ایجاد می کنند و یا عت نفس هم را کم می کنند منجر به عصبانیت خواهد شد. برای کنار آمدن با عصبانیت همسران باید افکار و احساسات همدیگر و خودشان را بفهمند و دلیل این عصبانیت ها را تشخیص دهند سعی کنید درباره این موضوع با یکدیگر گفتگو کنید و مطمئن شوید که منظور همدیگر را کامل متوجه شده اید

به خودتان احترام بگذارید.

احترام گذاشتن به خودمان یکی از  موارد مهم دیگر است یعنی خودمان را درک کنیم و برخورد مودبانه و محترمانه با خودمان داشته باشیم و داشتن رفتار محترمانه با دیگران اهمیت زیادی دارد اما نباید از احترام گذاشتن به خودتان چشم پوشی کنید . ممکن است زمانی که شکست می خورید و یا در انجام کاری توانمند نیستید شروع به تحقیر خود کنید اما این رفتار ها به دیگران نشان می دهد که شما ارزش احترام آن ها را ندارید و به همین دلیل در ابتدا باید به خودتان احترام بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره در ارتباط باشید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 118
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 591
  • بازدید ماه : 1,268
  • بازدید سال : 4,830
  • بازدید کلی : 20,104