loading...
مرکز مشاوره
مرکز مشاوره انتخاب نو بازدید : 114 یکشنبه 19 آبان 1398 نظرات (0)

دوران بارداری تاثیرات متفاوتی بر افراد دارد که یکی از آنها تاثیر در روابط جنسی بین زوجین است . بسیاری از مادرانی که به مراکز مشاوره مراجعه می کنند از رابطه جنسی در زمان بارداری به علت ترس آسیب دیدن جنین در ترس و وحشت به سر می برند و بسیاری در دوره اول بارداری با کاهش شدید میل جنسی رو به رو هستند که ناشی از تغییرات هورمونی ، احساس تهوع و نگرانی بابت جفت ، می باشد . در مقابل بسیاری از مردان تمایل زیادی دارند تا در زمان بارداری همسرشان با آنها رابطه جنسی بر قرار نمایند و در این دوران با افزایش میل جنسی خود رو به رو می گردند .  

تمایلات جنسی زنان در دوره بارداری

تمایلات جنسی زنان در دوره بارداری بسته به سختی و آسانی که شرایط آنها دارد متغیر می باشد . برخی از زنان در سه ماهه اول بارداری به دلیل افزایش گردش خود در اندام های تناسلی تمایلات جنسی بیشتری را تجربه می کنند و برخی از زنان به دلیل کسالت های این دوره و احساس تهوع تمایلی به نزدیکی با همسر خود نشان نمی دهند . تغییرات فیزیکی در دوره بارداری برخی از زنان را نسبت به اندام خود دچار کمبود اعتماد به نفس کرده و در این دوره میل جنسی کمتری دارند . سکس تراپ بر این عقیده می باشد که تمایلات جنسی زنان در دوره بارداری ارتباط مستقیم با میزان تغییرات روحی مادر و نوع برخوردی که مردان با آنها دارند ، خواهد بود .

تمایلات جنسی مردان در دوران بارداری همسر

همانگونه که گفتیم برخی از مردان در دوران بارداری تمایل بیشتری به رابطه جنسی نشان می دهند این دسته از مردان در این دوره همسر خود را جذاب تر می دانند . اما برخی از مردان به دلیل نگرانی های ناشی از پدر شدن دچار کاهش میل جنسی می شوند که امریست طبیعی . نگرانی بابت مسئولیت هایی که فرد در زمان تولد نوزاد دارد باعث می شود تا مرد در فشار روانی ناشی از مسئولیت قرار گرفته و میل جنسی خود را از دست بدهد . برخی از مردان نیز از ترس آسیب دیدن نوزاد تمایلی به بر قراری رابطه با همسر خود ندارند که می توانند با مراجعه به پزشک و کمک گرفتن از وی برای آگاهی از شکل روابطی که به جنین آسیب نمی رساند این مشکل را حل نمایند .

چه زمانی برای رابطه جنسی پس از زایمان مناسب می باشد ؟

در زمان زایمان به دلیل خارج شدن کودک و جفت بدن زنان دچار زخم هایی می گردد که باید پیش از برقراری رابطه جنسی ترمیم شود . هر چند در این دوره می توان رابطه جنسی برقرار نمود اما به دلیل احتمال عفونت بهتر از زوجین از این عمل بپرهیزند . معمولا متخصصین سه هفته پس از زایمان را زمان مناسبی برای برقراری رابطه جنسی می دانند زیرا بدن زنان در این زمان می تواند ترمیم شده و به حالت خود بازگردد . مسائلی که عنوان کردیم در رابطه با مسائل جسمانی بود اما حالت های روانی زنان پس از زایمان با یکدیگر متفاوت است . برخی از زنان به سرعت شرایط روحی گذشته خود را باز یافته و برخی از زنان دچار نوعی بی حوصلگی و ناراحتی هستند . افسردگی پس از زایمان در بسیاری از زنان شایع می باشد که در صورت دیدن نشانه های آن بهتر است حتما از بهترین روان درمانگر تهران استفاده شود . زیرا هدم مراجعه به کلینیک های روانشناسی و درمان افسردگی پس از زایمان ، این حالت در زنان ممکن است شدت یافته و به افسردگی دائمی بی انجامد .

توجه به مسائل پیشگیری از بارداری از زمان برقراری رابطه جنسی بسیار ضروری می باشد و زوجین به هیچ عنوان نباید توجه به این نکات را به دلایل مختلفی همچون : خون ریزی یا شیردهی نادیده گرفت . برقراری رابطه جنسی پس از بارداری می تواند بسیاری از زنان را از فشار و استرس آزاد نموده و توجه مردان به آنها و برقراری رابطه محبت آمیز می تواند در تقویت روحیه زنان بسیار موثر باشد .

برخی از مردان از عدم وجود رابطه جنسی با همسر خود دچار ناراحتی های زیادی می گردند و توانایی درک عدم تمایل همسر خود به رابطه زناشویی را ندارند . مشاور روانشناس خوب به مردان پیشنهاد می کند تا آنها مدتی خود را به جای همسرشان قرار دهند . نگه داری از نوزاد ، شیردهی و شب بیداری برای مادر می تواند امری خسته کننده باشد . ضمن این که بسیاری از زنان به دلیل خروج نوزاد از رحم و باز شدن بدن از برقراری رابطه جنسی و خوب نبودن در نزد همسر احساس نگرانی و ترس دارند . بهترین روانشناس به زوجین توصیه می کند تا درباره نگرانی های خود ، ترس ها و نیازی که به یکدیگر دارند با هم به گفتگو بپردازند تا بتوانند این دوره را برای خود تبدیل به زمانی آرام و لذت بخش نمایند .

پیشنهاد دکتر روانشناس برای پدران جوان

در کلینیک مشاوره مردان نیز به اندازه زنان پس از به دنیا آمدن کودک مورد توجه هستند . نقش مردان به عنوان یک پدر و همچنین همسر موضوعی می باشد که نمی توان به راحتی از آن گذشت . درک شرایط زن و کنترل استرس در مردان موضوع بسیار مهمی می باشد . مردانی که دچار آشوب و نگرانی هستند این احساس خود را به مادر منتقل کرده و او را نیز دچار استرس می کنند . درک سختی نگه داری کودک و قدر دانی از مادر یکی دیگر از وظایف مرد در قبال زنان است . نگه داری کودک 9 ماه در شکم و بزرگ کردن او می تواند برای زنان نیز بسیار خسته کننده باشد . مردان به عنوان حامی خانواده می توانند با ابراز قدردانی و تشکر از همسر احساس مطبوعی را در زندگی مشترک خود ایجاد نمایند .

نویسنده : غزاله البهشتی

  تلفن تماس پذیرش مرکز مشاوره روانشناسی انتخاب نو: 22593216

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 112
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 585
  • بازدید ماه : 1,262
  • بازدید سال : 4,824
  • بازدید کلی : 20,098