loading...
مرکز مشاوره
پریا موسوی بازدید : 34 پنجشنبه 16 آذر 1402 نظرات (0)

ازدواج و خانواده از مسائل بسیار مهم است و شما از همان کودکی در این جو بزرگ می شوید و اینده ی شما به همین سلامت و کیفیت خانواده بسیار مربوط است به همین دلیل باید از همان ابتدا توجه ویژه داشته باشید.

خودتان را دوست داشته باشید.

اگر بتوانید به طور مناسب و در زمان مناسب از خودافشاگری در روابطتان استفاده کنید، می توانید صمیمیت عاطفی و هیجانی را تجربه کنید .اگر خودتان را دوست نداشته باشید، خودتان را قبول نداشته باشید در واقع خود را به عنوان  فردی با ارزش نخواهید دانست.  مراکز مشاوره تهران تاکید دارد بنابراین دوست یابی و باقی ماندن در رابطه برایتان دشوار است. احساسی که شما در روابط خود با دیگران دارید، بسیار مهم است. زیرا این احساس بر شیوه ارتباط شما با دیگران تاثیر می گذارد. اگر شما خود را قبول ندارید و از خود خشمگین و ناراحت هستید، ممکن است در رابطه با دیگران با عصبانیت و خشم و حالت دفاعی برخورد کنید. از طرفی اگر که اعتماد به نفس خوبی دارید و با خودتان مهربان هستید، می توانید خیلی راحت با دیگران ارتباط برقرار کنید و صمیمیت عاطفی تجربه کنید.

 

اولویت های زندگی خودتان را مشخص کنید.

اگر برای حمایت کردن خودتان و خانواده تان اولویت گذاری نکنید، شاید فکر کنید که همسرتان برای شما اولویت گذاری نمی کند و به شما توجه کافی ندارد. سعی کنید به مسائل مهم زندگی تان توجه کنید و به فکر حاشیه و مسائل کم اهمیت نباشید و به رابطه تان و خانواده توجه ویژه داشته باشید.. 

شخصیت بالغ در ازدواج بسیار مهم ایت.

یکی از نشانه های ازدواج بالغانه ، فراهم کردن فرصت برای تجربه ی افکار ، احساسات و رفتار طرفین در فضای گوناگون است .بهترین مشاور ازدواج تاکید دارد  در ازدواج بالغانه باید بر حالات هیجانی و احساسی کودک خود نظارت کرده و آن را مدیریت کنیم . کودک می خواهد هر چه سریع تر به یار خود برسد . او عجول است و گاهی چشم بسته عمل می کند . مانند کودکی که برای دوست داشتن خود هیچ مانعی نمی بینند و بسیار خوش خیالانه رفتار می کنند . ما در تصمیم گیری و انتخاب ، پیرو مطلق دیدگاه کودک نیستیم . 

فرد بالغ با حوصله رفتار کرده ، صبر پیشه می کند تا اطلاعات دقیقی از نامزدش جمع آوری کند و برای کسب اطلاعات از روش ها ، ترفند ها و تکنیک های مختلف بهره می جوید . فرد بالغ گاهی یک سال صبر می کند تا مطمئن شود از مرز آشنایی گذشته و به شناخت عمیق رسیده است . در جامعه ی ما شناخت به معنای واقعی وجود ندارد و همه در امر ازدواج عجول هستند . از طرفی تفکر والدانه می تواند برای زوج ها مشکلات اساسی به وجود بیاورد . 

براورده شدن نیاز ها اهمیت دارد.

این حق هر فردی است که در رابطه ی زناشویی به دنبال رفع نیاز های خود باشد. در واقع در مقابل خودتان و همسرتان مسئولید که نیاز های خود را به روشنی بیان کنید . هیچ کس بهتر از خودتان شما را نمی شناسد . روانشناس خوب می گوید هیچ کسی نمی تواند فکر شما را بخواند و نیاز شما به حمایت ، صمیمیت ، تنها بودن ، استقلال ، عشق ، امنیت اقتصادی و ... پی ببرد . از سوی دیگر ، هر کس دیگری ، خصوصا همسر ، در تلاش است تا نیاز های خود را رفع کند . نیاز های شما خود به خود اولویت پیدا نمی کند . شما حق دارید درخواست کنید اما این حق لزوما به این معنا نیست که باید به هر چیزی که در خواست می کنید ، برسید و باید حق خود را برای رفع نیاز ها ، با حق همسرتان متوازن کنید . زیرا که گاهی ممکن است نیاز های شما با هم در تضاد باشد .

صحبت کردن با یکدیگر در مورد مسائل جنسی  را فراموش نکنید.

شما و همسرتان باید درباره ی مسائل با یکدیگر صحبت کنید و رابطه ی جنسی یکی از آن ها است .طبق نظر بهترین مشاور ازدواج به عبارتی احساسی که درباره ی زندگی جنسی دارید ، احساستان درباره ی معاشقه و تغییراتی که می خواهید در آن ایجاد کنید ، چه کارهایی از همسرتان را دوست دارید که انجام دهد و کدام روش ها را می پسندید و چه مواردی را نمی پسندید ، درباره ی رابطه ی جنسی چه ترس هایی دارید و در طول رابطه چه کارهایی شما را عصبانی می کند و چه کار هایی آرامش شما را به همراه دارد و چه نگرش ها و رفتار ها و کلماتی می تواند در شما ایجاد احساس امنیت نماید . صحبت کردن درباره ی این مسائل و آگاهی بیشتر از نگرش و علایق یکدیگر کمک بزرگی در رابطه خواهد کرد . و دقت داشته باشید که سلامت و کیفیت خوب در رابطه جنسی در رابطه شما تاثیر مثبت زیادی دارد و برعکس مشکلات در ان می تواند ناراحتی هایی را به همراه داشته باشد.  موارد دیگری نیز هیتند که بر أساس مشکل شما می تواند منغیر باشد پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مراکز مشاوره تهران در ارتباط باشید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 101
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 341
  • بازدید سال : 3,903
  • بازدید کلی : 19,177