loading...
مرکز مشاوره
پریا موسوی بازدید : 44 سه شنبه 27 تیر 1402 نظرات (0)

زنان و مردان دارای نیاز های عاطفی متفاوتی هستند که دلیل تعارض ها و مشکلات زناشویی به دلیل تامین نشدن این نیاز ها می باشد و تفاوت هایی بین مردان و زنان وجود دارند که عدم آگاهی از آن ها می توانند مشکلاتی را به همراه داشته باشد که با شناخت آن ها می توان به نتیجه مطلبود در روابط رسید. طبق مطالعات مشاوره پیش از ازدواج در این میان برخی از موارد هستند که زنان ممکن است فکر کنند که در برخورد با مردان مناسب است ولی نتیجه معکوسی را به همراه خواهد داشت. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم. که با رعایت کردن آن ها  و دانستن آن ها می توانید رابطه مطلوب با شوهرتان داشته باشید.

اغراق نکنید.

طبق مطالعات مراکز روانشناس بسیاری از زن ها رفتار های بسیار افراطی از خود نشان می دهند برای مثال به شدت وابسته ی همسرشان می شوند و رفتار های بسیار شدیدی انجام می دهند که پس از مدتی ممکن است فرد مقابل از این کار ها کلافه شود و یا ممکن است که زن ها بسیار مستقل و سرد رفتار کنند و هیچ گونه رابطه ی عاشقانه با همرشان نداشته باشند در هر دو حالت رابطه با مشکلاتی رو به رو می شود و به همین دلیل رفتار های در حد معمولی و میانه می تواند شرایط بهتری را ایجاد کند.

 

حفظ کنترل و علاقه:

اگر که مدام فکر می کنید که شما کسی هستید که همیشه باید با برنامه های طرف مقابل کنار بیایید، پس بداید در اشتباه هستید. در این حالت به فرد مقابل اجازه می دهید که همه‌ی تصمیم گیری ها را انجام دهد. ولی شما نیز حق انتخاب دارید و انتخاب با شماست که یک گوشه بنشینید و منتظر بمانید و یا این که می توانید زندگی خودتان را داشته باشید. اگر می خواهید برنامه ای برای روزهای خود نداشته باشید، فقط برای این که اگر او به سراغتان آمد، آماده باشید فقط این را بدانید که او می داند شما را کاملا در اختیار دارد. شاید فکر کنید که کار خاصی انجام نمی دهید اما در حقیقت در حال انجام پرخطرترین کار هستید

وقتی مردها ناراحت می شوند، حرف نمی زنند پس اصرار نکنید.

طبق نظر مشاور خانواده زن ها نباید از این مسئله بترسند و به خودشان بگویند که چرا وقتی شوهرشان مشکلی دارد از آن ها فاصله می گیرد و با آن ها صمیمی نیست. این حالت در مردان طبیعی است و سعی می کنند که در تنهاییشان با مشکلاتشان کنار بیایند. و مغزشان به گونه ای برنامه ریزی شده است که آن ها می توانند با حل کردن مشکلاتشان استرس خود را کم کرده و کنترل رفتارشان را در دست بگیرند. و اکثر مرد ها زمانی که استرس دارند این کار را می کنند ولیآن ها باید یاد بگیرند که بعد از بیرون آمدن از تنهاییشان با همسرشان صحبت کنند. وقتی مردی سعی می کند به حرف های همسرش گوش کند بعد از مدتی احساس می کند که باید مشکلات همسرش را حل کند ولی این به معنی این نیست که مردها نمی توانند شنونده ی خوبی باشند.

مردها به ندرت از احساساتشان حرف می زنند.

بر اساس مطالعات مشاوره پیش از ازدواج درک این مطلب برای زن ها سخت است چون زن ها اگر به مشکلی مواجه شوند به راحتی در مورد آن صحبت می کنندولی مرد سعی می کند در تنهایی راه حلی برای مشکل پیدا کند و آرام بگیرد. و برای رسیدن به این هدف شروع می کند به بررسی و تحلیل مشکلاتش تا بتواند با پیدا کردن راه حلی برای آن ها از استرس خود کم کند.

 

همسرتان را همانگونه که هست بپذیرید.

از موارد دیگر می توان به نیاز به پذیرفته شدن اشاره کرد اگر بدون قید و شرط مقبول دیگری واقع شود این اندیشه در او تقویت شده و راه های دیگری را برای ارتقای رابطه زناشویی خود به کار خواهد برد و آن را تحکیم خواهد بخشید . طبق نظر مشاور خانواده اگر همسر او را همانگونه که هست قبول نکند و پیوسته در تلاش باشد که آن را تغییر دهد مردان در مقابل آن مقاومت خواهند کرد اما اگر بر عکس باشد اعتماد به نفس بیشتری خواهد داشت و احترام و درک متقابلی را برای همسرش در نظر خواهد گرفت. 

نقش مادر را برای همسرتان بازی نکنید.

زمانی که زنان در حق همسرشان زیاده از حد مفید واقع شوند و کار هایی که باید خودشان انجام دهند ، زنان آن را انجام دهند ، راه انداختن بازی های کلامی با آنان جهت بیرون کشیدن اطلاعات از آنان و همچنین داشتن این طرز فکر که مردان کم حافظه و فراموشکار هستند و اطلاعاتی که می بایست خودشان به خاطر داشته باشند ، به آن ها گوشزد کردن ، نکوهش آن ها به گونه ای که بچه هستند و حتی به عهده گرفتن کارهایی که فکر میکنید نمی توانند به درستی انجام دهند و یا اصلاح کردن اشتباهاتشان و امر و نهی به آن ها از مواردی هستند که نشان می دهد زنان در مقابل مردان نقش مادر را بازی می کنند و این رفتار ها به مرور زمان مشکلاتی را در رابطه شان ایجاد خواهد کرد به عبارتی بعد از مدتی همسرتان از شما منزجر شده و بر علیه شما طغیان خواهد کرد. 

میزان به اشتراک گذاشتن افکار و احساسات مهم در میان زوجین ، پشت هم بودن در ناراحتی ها و اختلاف ها ، جشن گرفتن و تشویق کردن موفقیت ها ، ارزش ها ، باور ها و اهدافی که صمیمیت زوجین را افزایش می دهد ، پس سعی کنید روی موارد گفته شده کار کنید آن ها را ارتقا ببخشید تا نتایجه تاثیر گذار مثبت آن را ببینید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مراکز روانشناس در ارتباط باشید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 66
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 539
  • بازدید ماه : 1,216
  • بازدید سال : 4,778
  • بازدید کلی : 20,052