loading...
مرکز مشاوره
محدثه بیاتی بازدید : 79 چهارشنبه 02 آذر 1401 نظرات (0)

تغییر با افزایش سن اجتناب ناپذیر است و صلح با آن برای یافتن رضایت در بزرگسالی حیاتی است. بزرگسالی نیز مانند بسیاری از دوره های رشدی با پیشرفت و ناکامی های بسیاری همراه است. براساس اطلاعات بدست آمده از سکس تراپیست رویکرد تطبیقی ​​به زندگی به شما کمک می کند تا خود را با تغییرات سازگار کنید و انعطاف پذیری عاطفی را پرورش دهید. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به چند راهکار که کمک می کند این بحران را با آرامش بیشتری سپری کنید، بپردازیم.

احساسات خود را تصدیق کنید.

سرکوب احساسات می تواند به استراتژی های مقابله ای ناسالم و افزایش استرس منجر شود. به جای دفن کردن احساسات خود، راه هایی برای پردازش آنها پیدا کنید. خواه از طلاق احساس ناامیدی و سردرگمی می کنید یا از نظر مالی تحت فشار هستید، احساسات خود را در یک دفتر یادداشت کنید. یک دوست قابل اعتماد همچنین می تواند به عنوان یک درمان برای احساسات باشد.

شرایطی را که خارج از کنترل شماست شناسایی و بپذیرید.

 اگر از موقعیتی احساس استرس می کنید، این سوال را مطرح کنید که آیا کاری برای تغییر آن می توانید انجام دهید. محدودیت های خود را بپذیرید و سعی کنید تمرکز خود را به چیزهایی محدود کنید که در کنترل شما هستند. به عنوان مثال، به جای اینکه به این واقعیت بپردازید که فرزندان شما مستقل تر می شوند و از خانه دور می شوند، راه هایی را برای گسترش دایره اجتماعی خود در نظر بگیرید.

در موقعیت های جدید راحت باشید.

احساس غرق شدن در تغییرات بزرگ و نقش های جدید آسان است. برای ترسیم مسیر پیش رو و تقسیم چالش های بزرگ به مراحل کوچک، وقت بگذارید. شاید شما در حال قدم گذاشتن در نقش مراقبت از یک پدر پیر هستید. با تهیه فهرستی از کارهایی که او فوراً به کمک نیاز دارد، شروع کنید. هنگامی که در انجام آن وظایف راحت شدید، می توانید به تدریج فهرست خود را گسترش دهید.

حس هدف را حفظ کنید

موقعیت‌هایی مانند طلاق، از دست دادن شغل یا یک لانه خالی ممکن است باعث شود که با رسیدن به میانسالی به دنبال احساس هدف باشید. ممکن است وسوسه انگیز باشد که به این نتیجه برسیم که بهترین سال های شما پشت سر گذاشته اند. با این حال، این احساس نباید درست باشد. از پیشنهادات زیر برای یافتن معنی در میانسالی و بعد از آن استفاده کنید.

اتفاقات جدیدی را امتحان کنید

با یک سرگرمی جدید، مانند عکاسی یا نوشتن خلاق، آزمایش کنید. یا خود را با یک کلاس زبان خارجی به چالش بکشید. انجام این کار به حفظ مغز شما کمک می کند، دایره اجتماعی خود را گسترش می دهد و به زندگی شما هدف جدیدی می بخشد. شما مجبور نیستید خود را به تجربیات مهارت افزایی محدود کنید. کاوش در مکان‌های جدید نیز می‌تواند استفاده مفیدی از زمان شما باشد. بازدید از پارک‌های محلی و نمایشگاه‌های هنری را در نظر بگیرید یا برای سفرهای طولانی‌تر به مکان‌های خارجی برنامه‌ریزی کنید.

به علایق قدیمی را دوباره توجه کنید

کمی وقت بگذارید و در مورد علایق گذشته و سرگرمی های نادیده گرفته شده فکر کنید. ممکن است بخواهید دوباره به بازیگری، نقاشی، بولینگ یا فعالیت دیگری که قبلاً از آن لذت می بردید بازگردید. این یک راه خوب برای ایجاد حس هدفمندی، افزایش عزت نفس و ملاقات با دوستان جدید است.

خود را درگیر فعالیت های اجتماعی کنید.

داوطلبانه کار کردن، راهی برای معنا بخشیدن به زندگی شما، افزایش شادی و بهبود سلامت روان با ورود به میانسالی است. براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره غیرحضوری به دنبال دلایلی باشید که برای شما مهم هستند و فرصت هایی را برای استفاده مناسب از مهارت های خود جستجو کنید. شما ممکن است تصمیم بگیرید که در یک برنامه جوانان راهنمایی شوید، برای مثال، در طراحی صحنه برای اجرای محلی کمک کنید، یا یک جشنواره فرهنگی را سازماندهی کنید.

مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید

میانسالی احتمالاً تغییراتی را در بدن، عادات خواب و رابطه با غذا ایجاد می کند. شاید سخت‌تر به خواب بروید یا با همان سرعت بدوید. به جای اینکه از این تغییرات دلسرد شوید، مهم است که کمی زمان اضافی را به ایجاد و حفظ عادات سالم اختصاص دهید. برای استفاده از نکات زیر هرگز دیر نیست.

اهداف ورزشی واقع بینانه را تعیین کنید.

اگر هرگز فردی فعال نبودید، آهسته شروع کنید و به تدریج شدت تمرینات خود را افزایش دهید. شما مجبور نخواهید بود با آسیب های گذشته ناشی از ورزش مبارزه کنید، و این می تواند یک مزیت بزرگ باشد. اگر در جوانی ورزشکار بودید، به یاد داشته باشید که اهداف و انتظارات واقع بینانه را تعیین کنید. عادت نکنید که توانایی های فعلی خود را با توانایی های گذشته خود مقایسه کنید. در عوض، روی بهره‌مندی از مزایای ورزش تمرکز کنید:

عملکرد شناختی را تشدید می کند.

خطر اضطراب و افسردگی را کاهش می دهد.

خواب را بهبود می بخشد.

به کاهش وزن یا مدیریت کمک می کند.

خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2 و برخی سرطان ها را کاهش می دهد.

کاهش تراکم استخوان را کند می کند.

عضلات را تقویت می کند.

رژیم غذایی خود را دوباره ارزیابی کنید. با ورود به میانسالی، جایگزینی عادات بد غذایی با جایگزین های سالم تر از همیشه مهم است. کربوهیدرات های تصفیه شده را با غذاهای سبوس دار و همچنین میوه ها و سبزیجاتی که فیبر زیادی دارند جایگزین کنید. به دنبال منابع سالم کلسیم و پروتئین برای حفظ استخوان ها و عضلات قوی باشید. مراقب رابطه خود با غذا باشید. حتی بزرگسالان میانسال ممکن است با مسائلی مانند خوردن احساسی در پاسخ به استرس و اختلالات خوردن در پاسخ به تصویر ضعیف بدن دست و پنجه نرم کنند.

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر ویژگی هایی که در بالا گفته شد، برای شما آشنا است؛ یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به بهترین مرکز روانشناسی است که بسیار کمک کننده است. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی علمی و متخصص؛ به شما در این زمینه بسیار کمک می کند. حضور یک درمانگر در سختی ها مانند یک نور، می تواند راهنمای زندگی شما باشد و شما از تاریکی به سمت نور هدایت می کند. اگر زندگی شما هم اکنون در سربالایی قرار دارد، سخت نگیرید و به خود فرصت بهبود دهید.

 نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 113
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 586
  • بازدید ماه : 1,263
  • بازدید سال : 4,825
  • بازدید کلی : 20,099