loading...
مرکز مشاوره
محدثه بیاتی بازدید : 68 شنبه 14 خرداد 1401 نظرات (0)

داشتن یک رابطه عاطفی، یکی از مهم ترین نیاز های هر انسانی است که برای داشتن آن تلاش می کند. به علت مهم بودم رابطه عاطفی و نیاز آدمی به عشق و محبت، در این مقاله قصد داریم تا به بیان چند پرسش بپردازیم که می تواند رابطه عاشقانه شما را وارد مرحله ی دیگری کند. در هر مرحله از یک رابطه عاشقانه، براساس نطر مشاور روانشناس پرسیدن سؤالات درست می تواند به شما کمک کند تا ارتباط خود را ارتقا دهید و به سمت اهداف مشترک حرکت کنید. از روزهای اولیه آشنایی، زوجین در تلاش هستند تا بفهمید دیگری کیست، تا ادامه رابطه را پیش بینی کنند و ببینند که  آیا رابطه به سمت یک تعهد همیشگی پیش می‌رود یا خیر؟ در ادامه ما به سؤالات مهمی می پردزایم که می تواند برای شما و پارتنرتان سودمند باشد.

ابتدای رابطه

اگر در مورد جدی شدن و ادامه دار شدن رابطه خود، مصمم هستید ، پرسیدن سؤالات کلیدی از پارتنرتان در مراحل اولیه بسیار مهم است. این می تواند به شما کمک کند که تعیین کنید که آیا در موارد متفاوت، همسو هستید یا خیر، سازگاری کلی خود را تعیین کنید، و به شما کمک کند بفهمید که آیا فردی که در کنار شما قرار گرفته است، برای شما مناسب است یا خیر؟

*چه چیزی شما را به آن کسی که هستید تبدیل می کند؟

درک گذشته، انگیزه‌ها و علایق فعلی شریک زندگی‌تان می‌تواند به شما کمک کند که در مورد آنها بیشتر بدانید و تعیین کنید که زندگی‌تان چقدر با هم تطابق دارد. از شیوه تربیت آنها، روش مورد علاقه آنها برای گذراندن اوقات فراغت بپرسید، چه چیزی آنها را خوشحال می کند، چه افرادی در زندگی آنها مهم هستند، چه چیزی آنها را منحصر به فرد می کند، وضعیت مالی آنها چگونه است، آیا آنها برای رسیدن به اهدافی کار می کنند یا نه؟ آیا او برنامه بلند مدت دارید و بسیاری از سوالات دیگر که می توانید بسته به علاقه و اولویت خود، از شریک عاطفی تان بپرسید.

*در یک پارتنر به دنبال چه هستید؟

مهم است که در همان ابتدا بدانیم که طرف مقابل ما به دنبال چه چیزی است. ایده‌آل‌ها و ترجیحات افراد ممکن است تغییر کنند، امااینکه بدانیم پارتنر ما بدنبال چه چیزی است، می تواند تصویر واضحی از او به ما نشان دهد. در این مرحله، زمان خوبی است که در مورد حد و مرزهای شخصی یکدیگر صحبت کنید تا بتوانیداز همین ابتدا برای یکدیگر احترام قائل شوید.

 

*آیا ما ارزش های یکسانی داریم؟

برای لذت بردن از یک رابطه مطلوب، لازم نیست در مورد همه چیز به توافق کنید. با این حال، براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره پیش ازدواج و خانواده، مهم است که نسبت به  مسائل بزرگ و اساسی به سازگاری برسید و در مورد تفاوت ها به به حداقل ها راضی شوید. این موضوع می تواند بسیار مهم باشد چرا که اگر در ارزشهای اساسی با یکدیگر متفاوت باشید، متاسفانه یا خوشبختانه، این رابطه طولانی مدت نخواهد بود.

 اواسط رابطه

زمانی که رابطه شما به اواسط خود رسیده است یعنی احتمالاً با شریک زندگی خود راحت هستید و او را به خوبی می شناسید شما همچنین باید نسبت به این اطلاعات آگاهی یافته باشید که او از نظر فرزندان، ازدواج، مذهب، کار، امور مالی و سیاسی در کجا قرار دارد و چه ارزشهای اساسی نسبت به این مسائل دارد. زمانی که در اواسط رابطه هستید سوالات زیر می تواند بسیار کمک کننده باشد.

*آیا این رابطه به سمت عشق حرکت می کند یا تنها یک وابستگی و ارتباط فیزیکی است؟

مراحل اولیه یک رابطه، هم در بعد عاطفی و هم از بعد فیزیکی بسیار مهم است. اغلب، در ابتدای رابطه، رابطه فیزیکی بیشتر و شدید تر است ، اما با گدر زمان رابطه وارد یک جریان منظم می‌شود و این رابطه فیزیکی کمرنگ تر می شود و اکنون زمان مناسبی است تا در مورد ادامه رابطه با چشم انداز بهتری تصمیم گیری کنید.

*آیا قصد بچه دار شدن دارید و این موضوع برای تان اولویت دارد؟

اگر ازدواج و فرزندان برای شما مهم هستند،حتما باید در مورد این موضوع با پارتنر خود به توافق برسید. این بحث نسبتاً زودهنگام می تواند به هر دوی شما کمک کند تا در وقت یکدیگر صرفه جویی کنید (و از رنجش خودداری کنید) اگر عقاید متفاوتی دارید برای آن کاری کنید.

*چگونه اشتیاق را بعد از مدت ها زنده و پرنشاط نگه داریم؟

راه هایی برای تداوم این اشتیاق وجود دارد، اما مهم ترین چیز این است که مطمئن شوید همیشه ارتباط خوبی در مورد نیازها، خواسته ها و تمایلات خود دارید. "اینها ممکن است در طول زمان تغییر کنند، اما اگر با کسی که دوستش دارید به اشتراک بگذارید، همیشه می توانید آن را محقق کنید."

 *چگونه یک رابطه محترمانه ایجاد کنیم؟

براساس نظر مشاوران خانواده و تحقیقات، مهم ترین و اصلی ترین راه برای ایجاد یک رابطه ادامه دار و محترمانه، تعهد است و تعهد و اعتماد، پایه و اساس یک رابطه طولانی مدت سرشار از عشق خواهد بود. نیازی نیست که هر روز یک "گفتگوی عمیق در رابطه" داشته باشید. که خسته کننده خواهد بود اما مهم است که هر چند وقت یکبار رابطه خود را بررسی کنید.

سخن پایانی:

امیدورایم که مقاله بالا برای شما مفید بوده باشید و این سوالات موجب شود تا رابطه شما، وارد مرحله بعدی خود شود. رابطه مانند یک مسیر و جریان رودخانه است که برای رشد و توسعه؛ باید حرکت کند و نایستد. برای ادامه دار بودن و پایداری یک رابطه، نباید فراموش که هر دو طرف باید تلاش کنند. تلاش یک طرفه، سرار خستگی و پوچی است و برای تدام رابطه باید هر دو طرف، خواهان رابطه باشند. اگر در این مورد نیاز به کمک دارید، مراجعه به مطب روانشناسان مانند کلینیک روانشناسی انتخاب نو می تواند بسیار کمک کننده و مفید باشید. مراجعه به کلینیک روانشناسی یکی از بهترین و امن ترین راه ها برای مواجه با مشکلات و اختلافات می باشد. یک روانشناس با علم و تخصص، می تواند در سختی ها کنار شما باشد و همچون نور، تاریکی ها را برای شما روشن کند و به شما جسارت حرکت و رشد کردن بدهد.

نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 41
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 44
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 67
  • بازدید ماه : 403
  • بازدید سال : 3,965
  • بازدید کلی : 19,239