loading...
مرکز مشاوره
محدثه بیاتی بازدید : 68 پنجشنبه 29 مهر 1400 نظرات (0)

گاهی اوقات در بین زوجین، مشکلات و مسائلی وجود دارد که می توانند بسیار آزاردهنده و آسیب زا باشند. خیلی وقت ها بعضی ها فکر می کنند که تنها خودشان هستند که درگیر مشکلات اند, اما باید گفت که در سرتاسر جهان خانواده های بسیاری هستند که با مشکلات خاص خود درگیر هستند و فکر می کنند که هیچ کس قادر نیست تا دردی که آن ها تحمل می کنند را درک و حتی تصور کند. به همین خاطر؛ مراجعه به مراکز روانشناسی و صحبت کردن با متخصصین این حوزه؛ می تواند بسیارکمک کننده و آرام بخش باشد. در این مقاله قصد داریم تا به موضوعاتی بپردازیم که در بین خانواده ها بسیار رایج و مشکل آفرین هستند. اگر این موضوع یکی از دغدغه های امروزه شما هم هست خواندن این مقاله را از دست ندهید.

*دوری فیزیکی یا عاطفی از یکدیگر

منظور از این دوری؛ هم عاطفی است هم فیزیکی! خیلی اوقات زوجین به علت مشکلات زندگی و مسائل کاری مجبور می شوند تا از یکدیگر دور شوند. برای مثال در دانشگاه شهری دیگر قبول می شوند یا به علت طلاق نمی توانند هر روز کودک خود را ببیند. این ها مثال هایی از دوری فیزیکی بود اما دوری عاطفی هم می تواند به این شکل باشد که افراد به صورت فیزیکی نزدیک به هم هستند مثلا در یک خانه زندگی می کنند اما با یکدیگر صحبت نمی کنند و اهمیتی برای یکدیگر قائل نیستند. دوری؛ کلید اصلی یک رابطه موفق که ارتباط است را از بین می برد و چرا که با صحبت نکردن مشکلات بیشتر و بیشتر می شوند! این جمله  خیلی شنیده می شود که اگر دو نفر یکدیگر را واقعا عاشقانه دوست داشته باشند، فاصله نمیتواند مشکلی ایجاد کند. اما از اصلی ترین نشانه های عشق و دوست داشتن همین نزدیکی و کنار یکدیگر بودن است.

*داشتن یک برنامه آَشفته و نامنظم

به عنوان یک پدر یا مادر که مسئولیت فرزند را به عهده دارد؛ ممکن است اینطور به چشم بیاید که هیچ وقت یا زمان خالی ندارید! برنامه شما؛ به علت مشغله های امروزه و عصر دیجیتال ممکن است پر باشد و زمان کمی برای رسیدگی به امور خانوادگی داشته باشید و این موضوع موجب رنجش خانواده تان شده باشد. یکی از ساده ترین و در دسترس ترین کارهایی که می توانید انجام دهید استفاده از یک تقویم و دفتر برنامه ریزی است. خیلی اوقات افراد فکر می کنند که واقعا هیچ وقت خالی ندارند اما با نوشتن کار های روزمره اکثریت متوجه می شوند که آنها فقط شلوغ هستند نه مسئول! با نوشتن برنامه می توانید کار ها را اولویت بندی کنید و به چیزهایی که واقعاً اهمیت دارند رسیدگی کنید. شما حتی می توانید برای اینکه خود را موظف به انجام کاری کنید یک قرارداد بین خود و اعضای خانواده بنویسید که در صورت اجرایی نکردن آن باید جریمه پرداخت کنید. این قرارداد می تواند در مورد؛ هفته ای یک بار دوره همی یا ماهی یکبار خانوادگی به رستوران رفتن باشد و یا هرچیزی که شما و خانواده تان را خوشحال می کند.

*دعوا و مشاجره های طولانی

در هر خانواده سالمی بحث و اختلاف نظر وجود دارد و امری طبیعی است. مطمئنا هر شخصی جهان بینی و استراتژی های خاص خود را دارد که می تواند موجب تفاوت عقیده و نظر گردد. اما اگر مهارت گفت وگو وجود نداشته باشد هر موضوع ساده ای می تواند به یک چالش بزرگ و غیر قابل حل تبدیل شود. بحث کردن مداوم بر سر مسائل تکراری می تواند به روابط آسیب وارد کند بنابراین بسیار مهم است که اعضا خانواده به نحوه صحیح مکالمه آشنا باشند چرا که خیلی اوقات حرف های اشتباهی که در عصبانیت گفته می شود از ذهن ها پاک نمی شود. اگر در شرایطی هستید که فکرمیکنید مشاجره های مدام در حال از بین بردن احترام بین اعضا خانواده است بهتر تا در اولین فرصت از یک مشاوره آنلاین استفاده کنید تا بتوانید با کمک یک درمانگر مشکل را شناسایی کنید و در جهت حل کردن آن اقدام کنید.

*اختلاف نظر در مورد مسائل جنسی و عاطفی

یکی از نزدیک ترین رابطه هایی که هر انسانی می تواند تجربه کند براساس نظر سکستراپیست برقراری رابطه جنسی است. به همین دلیل برقراری این رابطه حساسیت های خاص و انتظارات ویژه خود را دارد که قابل بررسی هستند. خیلی اوقات برخی رفتار های ساده در حین رابطه می تواند اشتباه برداشت شود و صحبت نکردن در مورد آن ها و سرکوبشان نه تنها موضوع را حل نمی کند بلکه موجب دوری هم می شود.

*تجربه خیانت

از سخت ترین تجاربی که هر انسانی می تواند در گیر آن شود تجربه تلخ خیانت است. خیانت سخت است زیرا در جواب به اعتماد اتفاق می افتد. افرادی که مورد خیانت قرار می گیرند آسیب عاطفی خیلی سختی را  تجربه می کنند چرا که خود را متهم می کنند و مدام به دنبال چرایی می گردند. شاید بتوان گفت خیانت شبیه به آتیشی است که خانه مورد علاقه ات را پودر می کند و همین قدر تلخ و دلخراش است! اگر تجربه خیانت دیدن دارید لطفا آن را جدی بگیرید و از یک مشاور تلفنی کمک بگیرید. فکر نکنید که با گذر زمان مسائل و مشکلات کم کم حل می شوند. اگر در شرایطی هستید که امکان مراجعه حضوری را دارید بهتر است تا به صورت حضوری به ملاقات یک متخصص بروید و بگویید که این تجربه در شما چه احساسات و افکاری را بیدار می کند؟ هر قدر سخت، سعی کنید که با آنها رو به روشوید. شاید آن ور ترس ها، دنیای جدید در انتظار شما باشد.

سخن پایانی

اگر شرایط خانواده تان آشفته به نظر می رسد و نیاز هست تا حتما با یک روانشناس صحبت کنید. یکی از بهترین گزینه ها می تواند کلینیک روانشناسی انتخاب نو باشد که با وجود روانشناسانی حاذق آماده کمک به مراجعین  مختلف چه در ایران و چه خارج از ایران است.

نویسنده: محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 56
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 448
  • بازدید ماه : 1,125
  • بازدید سال : 4,687
  • بازدید کلی : 19,961