loading...
مرکز مشاوره
پریا موسوی بازدید : 41 یکشنبه 29 مرداد 1402 نظرات (0)

اعمال ما می تواند به شکل های مختلفی ما را به دردسر بیاندازد و به نظر می رسد بسیاری از رنج های ما پیامد های عادات بد ما هستند مثل زمانی که در ارتباط با دیگران به مشکل بر می خوریم عادت های مشکل ساز زیادی وجود دارند که زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهند مشاوره ازدواج نشان می دهد اگر کنترل بیشتری بر رفتار های خود داشته باشیم زندگی بهتری خواهیم داشت.

به خوبی گوش کنید. 

برای داشتن گفتگوی همدلانه ، تسلط بر هنر گوش دادن اهمیت دارد. افراد همدل، با دقت به حرف دیگران گوش می‌دهند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا وضعیت عاطفی و نیاز‌های آن ها را درک کنند، و همچنین در کنار گوش دادن باید نقاب هایمان را برداریم و احساساتمان را به طرف مقابل برای ایجاد پیوند همدلانه قوی بروز دهیم. همدلی و درک متقابل و دوسویه یکی از موارد حیاتی در زندگی ما انسان ها است. 

مراقبت از روان و سلامت خود را فراموش کنید.

مشاور روانشناس می گوید برای این که بتوانید با اطرافیانتان ارتباط بهتری داشته باشید و در حالت کلی عملکرد بهتری در ابعاد مختلف زندگی تان در زمینه ی شغلی، تحصیلی، ازدواج، روابط خانوادگی و ... داشته باشید باید در قدم اول باید به سلامت روان خود اهمیت دهید . شناخت خود و هیجانات خود و کنترل آن ها در شرایط مختلف می تواند شما را در روابط موفق کند. هیچ وقت فراموش نکنید که قدم اول خودتان هستید. و تا زمانی که نتوانید ارتباط خوبی با خودتان داشته باشید و حال خودتان خوب نباشد نمی توانید ارتباط خوبی با دیگران برقرار سازید. پس به عادت های بدی که می تواند باعث حال بد خودتان نیز شود دقت داشته باشید. خود آگاهی می تواند برای شما بسیار معجزه آسا باشد.

درخواست کنید و آن ها را به شکل واضح بیان کنید.

عادت سالم دیگر که اغلب زوجین نادیده می گیرند این است که برای آنچه می خواهید درخواست کنید. فرض نکنید همسرتان باید ذهن شما را بخواند و بداند افکار شما چیست و افکار شما را پیش بینی کند و حدس بزند. در این فرضیه مشکلات ارتباطی زیادی رخ می دهد که باعث نزاع می شود که اجتناب ناپذیر است. اگر که می خواهید همسرتان کاری را انجام دهد از درخواست کردن نترسید و آن را به شکل واضح و مستقیم بیان کنید و به دنبال این نباشید که فرد خودش بفهمد.

به مسائل گذشته بها ندهید.

معمولا بیشتر زوج ها تمایل دارند که مسائل گذشته را در بحث ها پیش بکشند. زمان آن رسیده است که عادات رها کردن مشکلات گذشته را کسب کنیم و زمانی که شما درباره ی مسئله ای اختلاف نظر یا عدم توافق دارید روی آن کار کرده و در صورت نیاز فراموش کنید و در بحث آینده آن را پیش نکشید. کسب این عادت می تواند برای زوجین بسیار دشوار باشد ولی تفاوت زیادی را در رابطه تان ایجاد می کند و کیفیت رابطه تان را افزایش می دهد.

گرفتاری های شخصی را مدیریت کنید.

اغلب ما درگیر با زندگی پر مشغله هستیم و زمانی که خیلی درگیر با آن ها شویم؛ باعث می شود که نتوانیم گوش دادن را به درستی انجام دهیم . بعضی وقت ها به حدی تحت فشار قرار می گیریم و نگرانی هایی در ما ایجاد می شود که مانع از آن می شود که روی حرف های دیگران توجه کنیم. مشاور روانشناس مطرح کرده است که زمانی که آمادگی شنیدن حرف های طرف مقابل را ندارید و ذهنتان درگیر است بیان کنید و به طرف مقابل بگویید که در زمان مناسب تری با او صحبت خواهید کرد و به حرف هایش گوش خواهید داد

زمان صحبت کردن حواس پرت نباشید.

از آن جایی که مغز ما کلمات را سریع تر از آن که بیان کند، پردازش می کند و می فهمد، زمانی که با فردی صحبت می کنیم، علاوه بر این که می توانیم متوجه حرف هایش باشیم، وقت زیادی به افکار خودمان نیز داریم  و به همین دلیل ممکن است که خیلی راحت حواس شما پرت شود و برای جلوگیری از این جریان سعی کنید که حرف های طرف مقابلتان را درک کنید.

کمتر صحبت کنید و وسط حرف دیگران نپرید.

مطالعات مشاوره ازدواج نشان می دهد که ما یک دهان و دو گوش داریم و به همین دلیل دو برابر آن چه که حرف می زنیم باید گوش کنیم. اگر می خواهید همسرتان را بهتر درک کنید ، باید بفهمید که با افزایش تمرکز محاورات روی شما و افکارتان نمی توانید این کار را انجام دهید. صبور باشید و به دقت گوش دهید و این را بداید و فراموش نکنید که به زودی شما هم صحبت خواهید کرد پس عجله نکنید و به حرف های همسرتان نپرید.

همدلی را در خود افزایش دهید.

همدلی یعنی توانایی دیدن زندگی از چشم افراد و با هدف درک احساسات و دیدگاه‌های او و این مورد به عنوان عادتی بسیار مثبت در روابط عاطفی است. پس این عادت زیبا را در زندگی خود افزایش دهید تا اثرات مثبت آن را ببینید برای کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره در ارتباط باشید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 81
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 554
  • بازدید ماه : 1,231
  • بازدید سال : 4,793
  • بازدید کلی : 20,067