loading...
مرکز مشاوره
محدثه بیاتی بازدید : 68 شنبه 15 آبان 1400 نظرات (0)

هر رابطه عاشقانه در ابتدا پر از شور و حال است و با گذشت زمان به ثبات  می رسد که کاملا اتفاق طبیعی است. یک رابطه سالم با چالش های خاص خود همراه است و این موضوع هم می تواند یکی از این چالش ها باشد. خیلی اوقات این اتفاق طبیعی، طبق نگاه یک روانشناس خوب موجب ترس و اضطراب در بین زوجین می شود؛ چرا که فکر می کنند این یکنواختی به معنای آن است که عشق آن ها به سرانجام رسیده است و باید نگران باشند. اگر شما هم جزء آن دسته از زوجینی هستید که در چنین شرایطی هستند و فکر می کنند که اوضاع نگران کننده است, این مقاله می تواند به شما کمک کنند پس لطفا به خواندن ادامه دهید.

نشانه های یک رابطه کسل کننده:

یک) شما به زندگی، احساسات و یا علایق شریک عاطفی خود علاقه ای نشان نمی دهید و برایتان اولویت نیست.

دو) شما مانند روز های اول به خود نمی رسید و تلاش نمی کنید تا آراسته و مرتب باشید.

سه) با فکر کردن به آینده رابطه تان مضطرب می شوید و نگران هستید که نکند اوضاع دائمی باشید. گاهی اوقات هم به علت ترس و اضطرابی که تحمل می کنید، تلاش می کنید تا احساسات خود را سرکوب کنید و اصلا به آینده فکر نکنید.

چهار) از زمانی هایی که با پارتنرتان هستید حس خوبی نمی گیرید پس ترجیح می دهید با افراد دیگر وقت بگذرانید چرا که بودن با آن ها را بسیار لذت بخش تر می دانید.

پنج) خیال پرداز می شوید و فکر می کنید که ای کاش می توانستید در شرایط تغییری ایجاد کنید و یا حتی پارتنر دیگری داشتید.

شش) احساس می کنید هیچ اشتراکی با یکدیگر ندارید و در نتیجه با هم فعالیت و صحبت مشترکی هم ندارید.

هفت) باید تلاش کنید تا موضوعی برای صحبت کردن پیدا کنید.

 هشت) دیگر مانند سابق از وقت گذراندن با یکدیگر لذت نمی برید.

نه) شما اکثر اوقات از پارتنر خود عصبی و ناراحت هستید و بیشتر اوقات در حال بحث کردن هستید یا برعکس

ده) به چشم یکدیگر مانند سابق جذاب نیستید

برای رفع یک رابطه کسل شده چه کار هایی می توان انجام داد؟

یکنواختی و خسته کننده شدن یک رابطه، براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره خیانت می تواند اثر منفی آسیب زننده ای  بر آینده یک رابطه عاطفی بگذارد. طبق تحقیقات انجام شده، زوجینی که به رابطه شان بی توجه بودند با گذشت سال ها درصد رضایت خیلی کمی از زندگی مشترک خود ارائه داده اند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به 3 راهکار برای رهایی از این چالش بپردازیم:

یک) طرز تفکر خود را تغییر دهید: خیلی اوقات باور های اشتباه و محدود کننده موجب می شوند تا یک رابطه دستخوش مشکلات جدی شود. برای مثال اگر شخصی که در یک رابطه عاطفی است، فکر کند که همیشه و در همه جا شرایط مانند روزهای اول آشنایی خواهد بود، طبیعتا این فرد با کوچکترین اختلاف نظر و تعارضی دچار ترس و اضطراب می شود و شروع می کند به واکنش هایی که قطعا می تواند رابطه را با بحران روبرو کند. تلاش کنید به جای اینکه بر روی نکات منفی تمرکز کنید، ببینید که گذر زمان چقدر رابطه تان را پخته کرده است و دیگر نیاز نیست که مدام خود را به پارتنرتان توضیح دهید، بلکه او نسبت به شما به شناخت خیلی خوبی رسیده است.

دو) در روتین روزمره تغییر ایجاد کنید: خیلی اوقات زندگی روزمره می تواند موجب احساس خستگی شود. سعی کنید تا روتین هایتان را عوض کنید و دست از خودکار انجام دادن کارهای روزانه بردارید. برای مثال می توانید در دکوراسیون منزل تغییر ایجاد کنید یا از همسر خود بخواهید با یکدیگر شام درست کنید.

سه) چیز های جدید را امتحان کنید: طبق آن چیزی که بر اساس جلسات خانواده تراپی بدست آمده است، بی تحرکی و عدم تازگی نقش بسیار مهمی در ایجاد یکنواختی و کسالت در رابطه عاطفی دارد. برای ایجاد تنوع باید سعی شود تا اتفاقات جدید را با یکدیگر تجربه کنید؛ به همین منظور در ادامه به چند مورد اشاره خواهیم کرد:

*با یکدیگر ورزش کردن را شروع کنید و از یک جا نشستن پرهیز کنید.

*به جا های جدید بروید و از مکان های جدید دیدن کنید.

*فیلم ها وسریال های جدید و به روز دنیا را با هم تماشا کنید.

*با یکدیگر برنامه ورزشی ببینید و یا ترتیب یک بازی را بدهید.

*به کنسرت خواننده مورد علاقه خود بروید و سعی کنید تا با اوبخوانید و به روز های اول آشنایتان فکرکنید.

*به پیاده روی بروید.

*یک دفترچه یادداشت تهیه کنید و کار هایی که  دوست دارید تا با یکدیگر انجام بدهید را در آن یادداشت کنید.

سخن پایانی:

اگر دلیلی که شروع به خواندن این مقاله کرده اید این بوده است که هم اکنون از لحاظ عاطفی در شرایط مناسبی نیستید؛ لطفا نگران نباشید. هر چیزی راه حلی دارد و با کمک یک روانشناس خوب و کارآمد می توان مسائل را به شیوه ای درست حل کرد. کلینیک روانشناسی انتخاب نو یکی از بهترین مراکز روانشناسی ایران است که با داشتن درمانگرانی مختلف، آماده کمک به شما می باشد. حضور یک روانشناس خوب در روز های سخت زندگی می تواند همچون نور در دل یک جنگل تاریک باشد.

نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 522
  • بازدید ماه : 1,199
  • بازدید سال : 4,761
  • بازدید کلی : 20,035