loading...
مرکز مشاوره
محدثه بیاتی بازدید : 33 یکشنبه 20 آذر 1401 نظرات (0)

خیانت، یکی از سخت ترین و آسیب زا ترین تجربیاتی است که هر انسانی می تواند تجربه کند چرا که یکی از مهم ترین نیازها، داشتن حس تعلق و دوست داشتن است و از بین رفتن این احساس موجب می شود تا آدمی شوکه شود و به خود شک کند. خیانت براساس اطلاعات بدست امده از مشاوره ازدواج و خانواده دقیقا در تضاد با وفاداری است و همان حسی است  که می تواند همه چیز را برهم زند. برای رشد کردن در کنار یکدیگر یا بصورت فردی، ابتدا باید حس اعتماد را درک کرد، پس زمانی که این اعتماد خدشه دار می شود، متاسفانه آدمی ضربه ای سخت می خورد. به علت مهم بودن این موضوع قصد داریم تا به بررسی 14 مورد که بعد از خبالنت با ان روبروی می شوید، خواهیم پرداخت تا شما از عواقب کار، مطلع باشید.

یک)  به یک دروغگو تبدیل می‌شوید. به دوش کشیدن لقب «خیانتکار» به اندازه کافی سنگین است اما اگر خیانت کنید، برچسب دروغگویی هم به شما می‌زنند. خیانت کردن باعث می شود شما نسبت به خودتان بی اعتماد شوید و این حس را در پارتنر عاطفی خود نیز ایجاد کنید و آسیبهای بسیاری را به او وارد کنید. تصور کنید یک نفر دستان شما را می گیرید و در مسیر زندگی همراه شما می آید و شما ناگهان او را به سمت پرتگاه پرت می کنید.

دو) مچتان گرفته می‌شود. شاید این اتفاق امروز نیفتد. شاید فردا هم نیفتد اما بالاخره ماه پشت ابر نمی‌ماند. این را بدانید که حتی اگر دیگران هم متوجه خطا شما نشوند؛ با این کار به خود آسیب می زنید چرا که مدام اضطراب دارید که نکند اوضاع بهم بریزد و همه چیز رو شود.

سه)همه را از خودتان ناامید می‌کنید. همه. همسرتان، دوستانتان، همکارانتان، خانواده‌تان، بچه‌هایتان، خودتان و خدایتان. زمان زیادی می‌برد تا ناامیدی که ایجاد کرده‌اید کمرنگ شود. موضوع خیانت، اتفاق ساده ای نیست و می تواند زندگی شما را زیر و رو کند چرا که شما از اعتماد یک نفر سواستفاده کرده اید و این اتفاق می تواند، بر روی زندگی خود و اطرافیانتان تاثیر بسزایی داشته باشد. اگر نمی توانید دست از خیانت بکشید و فکر می کنید که این موضوع برای شما هیجان انگیز است، حتما با یک درمانگر صحبت کنید و برای درمان، اقدام کنید چرا که خیانت کردن، بازی کردن با آتش است و می تواند آینده شما را بر هم ریزد.

چهار) احتمال ابتلا به بیماری‌های مقاربتی در شما افزایش خواهد یافت. ایجاد رابطه ای خارج از عرف، می تواند چنین مشکلاتی را به همراه داشته باشد. به همین خاطر دقت کنید که با این تصمیم چه چیزی را به جان می خرید؟

پنج) مرغ همسایه غاز نیست. این یک تفکر اشتباه است. چون مرغ همسایه هیچوقت مال ما نبوده است، فقط تصور ماست که ممکن است از مرغ ما بهتر باشد. اما اینطور نیست. به یاد داشته باشید که براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره خانواده هیچ ایرادی ندارد اگر تصمیم بگیرید که رابطه عاطفی خود پایان دهید و بفهمید که دیگر نمی توانید با یکدیگر زندگی کنید، اما ادامه دادن با خیانت، اشتباه بسیار نابخشودنی است و می تواند بسیار آسیب زا باشد.

شش) دوست دارید رفتار مشابهی با شما شود؟ دزدها دوست دارند جیب دیگران را بزنند اما از اینکه کسی جیبشان را بزند خوششان نمی‌آید.

هفت) بعدها از این تصمیمتان پشیمان خواهید شد. شما با خیانت کردن نه تنها با خود بلکه به دیگران هم آسیب می زنید و این موضوع باعث می شود بعدا درگیر حس پشیمانی شوید.

هشت) چیزی که از دست می‌دهید بیشتر از چیزی است که به دست می آورید .شما نمی توانید با دادن یک حس بد، یک حس خوب ایجاد کنید.

نه) به یک الگوی بد تبدیل می‌شود. هر فردی یا یک الگوی خوب است یا یک الگوی بد. خیانت کردن نه تنها یک الگوی بد است  که قسمت‌های دیگر زندگی‌تان را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

ده) اعتبار اخلاقی‌تان را از دست می‌دهید. خیلی سخت خواهد شد که به بچه‌هایتان (و بقیه) بگویید چه کاری درست است وقتی می‌دانند که خودتان کار درست را انجام نداده‌اید.

یازده) همسرتان دچار مشکل اعتماد خواهد شد. برای همیشه. شما به تنهایی اعتمادبه‌نفس آن فردی که به او قول داده بودید همیشه دوستش بدارید را نابود می‌کنید. رابطه عاطفی مهم است و خیلی اوقات افراد این رابطه را ملاک باقی روابط قرار می دهند و فکر می کنند اگر یکبار این اتفاق برایشان رقم خورده، بار دیگر نیز تکرار می شود.

 دوازده) استاندارد زندگی را از دست می‌دهید. کارتان هر چه که باشد، ممکن است آن را از دست بدهید . خیلی‌ها با هزینه‌های سنگین دادگاه و مهریه و طلاق روبه‌رو می‌شوند. هر چکی که می‌نویسید، نادان بودنتان را به شما یادآوری می‌کند.

سیزده) مجبور خواهید شد سالها برای ساختن دوباره زندگی‌تان تلاش کنید. حتی اگر از نظر مالی وضعیتتان دچار مشکل نشود، اما خواهید دید که سالهای زیادی طول می‌کشد تا از نظر احساسی التیام پیدا کنید.

چهارده) روابطتان را از دست خواهید داد. روابط زیادی را از دست خواهید داد. دوستانی که سالهاست با آنها هستید، ترکتان می‌کنند. خیانت موضوعی است که می تواند همه چیز را تحت شعاع قرار دهد و باعص شود که شما از لحاظ اجتماعی دیگر اون جایگاه قبلی را نداشته باشید. به همین دلیل، بدانید که که با خیانت چه چیزی را از دست می دهید و چه چیزی را بدست میاورید؟

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر ویژگی هایی که در بالا گفته شد، برای شما آشنا است؛ یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به کلینیک های روانشناسی است که بسیار کمک کننده است. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی علمی و متخصص؛ به شما در این زمینه بسیار کمک می کند. تجربه خیانت، تجربه ای سخت و دردناک است و زمانبر خواهد بود که با این شوک، روبرو شوید. اما این موضوع، به این دلیل نیست که فکر کنید احساساتی که تجربه می کنید طبیعی هست و نباید هیچ کاری انجام بدهید. بلکه باید از یک درمانگر کمک بگیرید چرا که ماندن در آن وضعیت می تواند اوضاع را برای شما سخت کند و نه تنها اوضاع را بهبود ندهد، بلکه شرایط را سخت تر از قبل کند و شما را تبدیل به یک فرد افسرده کند.

نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 501
  • بازدید ماه : 1,178
  • بازدید سال : 4,740
  • بازدید کلی : 20,014