loading...
مرکز مشاوره
پریا موسوی بازدید : 45 دوشنبه 15 اسفند 1401 نظرات (0)

مهارت های مهم و اساسی زیادی هستند که در موفقیت رابطه تاثیر گذارند و زوجین اگر که از آن ها اطلاعات داشته باشند و آگاهی لازم را داشته باشند می توانند رابطه موفق تری با طرف مقابلشان و شریک عاطفی شان داشته باشند.

زبان عشق:

بر اساس مطالعات مشاوره روانشناسی در روابط، هر فرد به شیوه به خصوصی عشق را تجربه می کند. و این به این معناست که شیوه درلخواه ما برای دریافت عشق و عشق ورزیدن، نیروی محرک اصلی در انتظاراتی است که برای همسرمان تبیین می کنیم. این شیوه ها را زبان عشق ی نامند. و این مفهومی است که توسط چاپمن مطرح شده است. امروزه مفهوم عشق کاملا شناخته شده است اما بسیاری از مردم از زبان عشق خودشان خبر ندارند و به همین دلیل توصیه می شود که اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید. اما ما در ادامه به توضیح مختصری از آن ها می پردازیم.

عبارات تاکیدی:

افرادی که با این زبان عشق شناخته می شوند، زمانی زمانی بیشترین احساس دوست داشتن را دارند که عشق کلامی دریافت کنند و این افراد از واژگان لذت می برند و حتی می توان گفتاری و یا نوشتاری باشد. تعریف و تمجید، عبارات محبت آمیز برای آن ها بسیار دلچسب است و این افراد هرگز از این که بگویید چقدر برایتان مهم و خاص هستند، خسته نمی شوند و همچنین ارتباط کلامی بایشان راحت است و ترجیح می دهند که عشقشان را کلامی ابراز کنند.

خدمت کردن:

طبق نظر بهترین مشاور ازدواج برای کسای که با این زبان عشق سخن می گویند دریافت خدمت و دست و دلبازی دنیایی ارزش دارذ . ان ها وقتی همسرشان وقت می گذارد و کارهای خانه را انجام می دهد غذا آماده می کند یا به هر صورت زمان و انرژی اش را به خاطر همسرش صرف می کند، احساس دوست داشته شدن و ارزنده بودن می کند.

وقت گذاشتن:

خدمت برای این دوستان نیز مهم است اما چیزی که برای آن ها مهم تر است کیفیت زمانی است که با آن ها صرف می شود. این افراد خواستار توجه کامل و بی قید و شرط هستند و می خواهند احساس کنند مهم ترین فرد زندگی شما هستند و آن ها زما مفیدی که با هم سپری می کنید را به شدت ارج می نهند.

تماس جسمی:

تماس جسمی زبان عشق همسران است و همسری که به این با سخن می گوید مهر و عشقش را به این شکل نشان می دهد که حرف و عملش یکی است و با ابراز عملی آن مهم ترین عامل ایجاد صمیمیت که همانا توجه به همسر است را بروز می دهد.

دریافت هدیه:

افرادی که با این زبان عشق سخن می گویند، عشق را از طریق هدایایی که از همسرشان می گیرند تجربه می کنند و این به این معنا نیست که ماده گرا هستند چیزی که مهم است ملاحظه و اهمیتی است که در فرایند هدیه دادن گنجانده می شود. این افراد وقتی که بفهمند زمان صرف کرده اید تا بهترین هدیه را برای او بخرید، احساس دوست داشته شدن می کنند. همه ی افراد از تمتم زبان های عشق تا حدی لذت می برند اما معمولا یک یا دو زبان مختص شماست . زمانی که زبان عشق خود را یاد بگیرید تبیین انتظارات رابطه که برای هر دو شما معنا دار باشد بسیار راحت تر خواهد بود.

 

اعتماد:

کسب اعتماد در رابطه ممکن است دشوار باشد و به خصوص اگر در گذشته آسیب دیده باشید. در روابط بزرگسالان مسائل مربوط به اعتماد فراوان است. همه افراد ممکن است که جدایی و دل شکستگی را تجربه کرده باشند و ممکن است که خیانت دیده باشیم و یا باور بر اعتماد  کردن در ذهنمان وجود داشته باشد. در حالی که ایجاد اعتماد در رابطه می تواند چالشی بزرگ باشد، اما برای رابطه ای پایدار و با محبت ضروری و مهم است. ایجاد اعتماد ممکن است که بسیار طول بکشد و احتمالا فرایندی مستمر در خلال رابطه خواهد بود. وقتی با فردی هستید که به طور کامل می توانید به او اعتماد کنید رابطه تا رو به رشد پیش خواهد رفت.

زمان، شکیبایی و پذیرا بودن.

ایجاد اعتماد همانطور که گفتیم بسیار زمان بر است. و ما زمان نیاز داریم تا بار ها و بار ها همسرمان کنارمان است و حرف هایش ثادقانه است . و باید در این فرایند صبوری به خرج دهیم و اعتماد یک شبیه یجاد نمی شود. و همچنین باید سبت به اشتباهات و نقاط ضعف همسرمان شکیبا باشیم و باید بدانیم که هیچ کس کامل نیست و قابل اعتماد ترین انسان ها نیز گاهی خرابکاری می کنند. و همچنین باید پذیرا باشیم زیرا که بهترین راه ایجاد اعتماد داشتن ذهن باز و پذیرا است. اگر می خواهید که قلبتان هیچ گاه آسیب نبیند نباید هچ گاه عاشق شوید و آن را به کسی بدهید حتی یک حیوان خانگی و آن را حصار کنید و از هر گونه معاشرتی دوری کنید و با هیچ کس ارتباط برقرار نکنید. ولی در این شرایط نیز تاریک و بی جنب و جوش و بی هوا خواهد بود و این خود نیز برای انسان ها خوب نیست. پس برای داشتن رابطه ای پایدار باید سفره دلتان را برای همسرتان باز نگه دارید و پذیرای همدیگر باشید و او را همانگونه که هست بپذیرید با همه ی کاستی ها و خوبی هایی که دارد. برای کسب طلاعات بیشتر در این زمینه با مرکز مشاوره خوب در ارتباط باشید.

نویسنده :پریا موسوی

 تلفن : 22593216 –

22795735 آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 499
  • بازدید ماه : 1,176
  • بازدید سال : 4,738
  • بازدید کلی : 20,012