loading...
مرکز مشاوره
پریا موسوی بازدید : 44 چهارشنبه 22 آذر 1402 نظرات (0)

هر انسانی نیازمند رسیدگی به سلامت روان خودش است و برای بهبود کیفیت رندگی خود باید تلاش کند و در این راه باید برخی از موارد راررعایت کند و از ان ها غافل نشود و در این صورت می تواند حال بهتری را تحربه کند و همچنین در روابط خود و مهارت های ارتباطی به خوبی عمل کند. در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که می تواند برایتان مفید باشد.

حفظ روابط اجتماعی:

 انسان داتا موجود اجتماعی است و نمی تواند به تنهایی زندگی کند ولی این به این معنی نیست که شما نمی توانید به تنهایی به سر ببرید مرکز مشاوره خوب اشاره به این موضوع

 دارد که بلکه تنهایی بیش از حد برای شما ملال آور خواهد بود و اگر روابط اجتماعی نداشته باشید بسیار روحیه تان کاهش پیدا خواهد کرد. و اگر که زندگی تان با استرس زیادی همراه باشد تنهایی نیز سخت تر خواهد بود. افراد باید بتوانند از تنهایی شان لذت ببرند و در روابطشان به مرز ها احترام بگذارند. اما این که به طور کلی هیچ رابطه اجتماعی برقرار نکنید و منزوی باشید شرایط دشواری را تجربه خواهید کرد.

اعتماد کردن به خودتان در خصوص زندگی شخصی تان:

هر شکی که در اعتماد به خودتان دارید از تصمیم های بد گذشته تان نشات می گیرد. هر چقدر تصمیم های بد بیشتری گرفته باشید، اعتماد کردن به خودتان برای شما سخت تر است. احساس می کنید برای پیشبرد زندگی تان نمی توانید تصمیم های درستی بگیرید. روتنشناس تهران می گوید با اموختن این که چگونه تصمیمات خوبی بگیرید و تثبیت عادت به آن، به تدریج برای خودتان یک منبع قابل اعتماد می سازید. به خودتان فرصتی بدهید و در مورد تغییر نحوه تصمیم گیریتان کاملا جدی باشید. انجام این کار به سطح جدیدی از تعهد به خودتان نیاز دارد. یعنی در هر شرایط بد یا خوبی که هستید خودتان را دوست داشته باشید و با خودتان مهربان باشید.

تقویت احساس ارزشمندی

 می توانید فهرستی از استعداد ها و مهارت هایتان تهیه کنید و با این کار نقاط ضفتان را کنار گذاشته و نکات مثبت و توانایی هایتان را بیشتر خواهید دید. مورد دیگر  که بهترین مشاور خانواده می گوید  خودتان را ببخشید و اجازه ندهید احساس گناه به شما صدمه بزند. عشق ورزیدن به خود و ریسک کردن و با ادم های سالم در ارتباط بودن از مواردی هستند که باعث تقویت احساس ارزشمندی خواهد شد. باید به این نکته تاکید کرد که احساس ارزشمندی احساس رضایت از زندگی را به همراه خواهد داشت

افشاگری صحیح: 

بیش از حد افشا گری و یا نبود آن هر دو دردسرساز است و هر دو ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند. کسانی که از خود کم می گویند و خودافشاگری ندارند جلوی رشد عاطفی و روابط بین فردی خود را می گیرند و دچار مشکلات عاطفی می شوند و نمی توانید به خوبی با اطرافیان ارتباط بگیرید.روانشناس تهران اشاره دارد که  هر موقعی که می خواهید به فردی نزدیک شوید و صمیمیت عاطفی ایجاد کنید باید تا حدودی خود را آشکار کنید و خودافشا سازی بسیار اهمیت دارد.  همچنین برای ایجاد صمیمیت عاطفی با دیگران باید واکنش های دیگران را درباره خودتان برآورد کنید. اگر احساس می کنید که دیگران نزد شما راحت نیستند به رفتارهای خودتان توجه کنید و  ببینید که کدام رفتار ها برای دیگران خواشایند نیست را شناسایی کنید . 

عزت نفس خود را تقویت کنید.

اگر عزت نفس پایینی داشته باشید علاوه بر بد ترین های خودتان روی بدترین های دیگران نیز تمرکز خواهید کرد و با دوستان و اطرافیانتان بد خلقی خواهید کرد . مرکز مشاوره خوب تاکید می کند اگر عزت نفس خود را تقویت کنید نه تنها بد تر نمی شوید بلکه اعتماد و رضایت بیشتر شده و دیگران را نیز بیشتر قبول خواهید کرد .

 

زبان رفتار مثبت:

با گفت و گوی صمیمانه نیاز های خود را به زبانی ساده و واضح بیان کنید . برای داشتن آن ، قبل از هر چیزی باید بتوانیم آن چه را دوست داریم به خوبی توضیح دهیم . متاسفانه اغلب ما آن چه را دوست نداریم توضیح می دهیم اما در باره ی آن چه دوست داریم نمی توانیم صریح و شفاف حرف بزنیم . به عبارتی آن چه را که می خواهیم صادقانه ابراز می کنیم و تقاضا را با عباراتی صریح و بدون کلمات مبهم و گنگ بیان می کنیم . این زبان شفاف به دیگران امکان رفتار مناسب با خواسته ها و تقاضاهای ما را می دهد . برای کسب اطلاعات بیشتر با بهترین مشاور خانواده در ارتباط باشید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 492
  • بازدید ماه : 1,169
  • بازدید سال : 4,731
  • بازدید کلی : 20,005