loading...
مرکز مشاوره
محدثه بیاتی بازدید : 129 یکشنبه 01 آبان 1401 نظرات (0)

همه ما می دانیم که استرس همیشه بد نیست کمی استرس می تواند به شما کمک کند متمرکز، پرانرژی و قادر به مقابله با چالش های جدید در محل کار باشید. این چیزی است که شما را در حین ارائه یا هشدار برای جلوگیری از حوادث یا اشتباهات پرهزینه سالم و ایمن نگه می دارد. اما براساس اطلاعات بدست آمده از مشاور روانشناس در دنیای پر هیاهو امروز، محل کار اغلب مانند یک ترن هوایی احساسی به نظر می رسد. ساعت‌های طولانی، ضرب‌الاجل‌های تنگاتنگ، و تقاضاهای روزافزون می‌توانند شما را نگران، خسته و خسته‌تر کنند. و زمانی که استرس از توانایی شما برای مقابله فراتر رود، دیگر مفید نیست و شروع به آسیب رساندن به ذهن و بدن شما و همچنین رضایت شغلی شما می کند.

شما نمی توانید همه چیز را در محیط کاری خود کنترل کنید، اما این به این معنی نیست که شما ناتوان هستید، حتی زمانی که در شرایط سختی گیر کرده اید. اگر استرس شغلی در عملکرد کاری، سلامتی یا زندگی شخصی شما اختلال ایجاد می کند، وقت آن است که اقدام کنید. مهم نیست که چه کاری برای امرار معاش انجام می‌دهید، جاه‌طلبی‌ها یا شغل‌تان چقدر استرس‌زا است، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش سطح کلی استرس خود و بازیابی حس کنترل در محل کار انجام دهید.

دلایل رایج استرس در محل کار عبارتند از:

*ترس از اخراج شدن

*اضافه کاری بیشتر به دلیل کاهش کارمندان

*فشار برای انجام کار برای برآورده کردن انتظارات فزاینده اما بدون افزایش رضایت شغلی

*فشار برای کار در سطوح بهینه - همیشه!

*عدم کنترل بر نحوه انجام کارتان

*علائم هشدار دهنده استرس در محل کار

وقتی در محل کار احساس می‌کنید، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهید و ممکن است عصبانی، تحریک‌پذیر یا گوشه‌گیر شوید. سایر علائم و نشانه های استرس بیش از حد در محل کار عبارتند از:

 

*احساس اضطراب، تحریک پذیری یا افسردگی

*بی تفاوتی، از دست دادن علاقه به کار

*مشکلات خواب

*خستگی

*مشکل در تمرکز

*تنش عضلانی یا سردرد

*مشکلات معده

*کناره گیری اجتماعی

*از دست دادن میل جنسی

*استفاده از الکل یا مواد مخدر برای مقابله

در مورد استرس محیط کار خود با یک نفر صحبت کنید:

براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره آنلاین گاهی اوقات بهترین کاهش دهنده استرس این است که استرس خود را با یکی از نزدیکان خود در میان بگذارید. صحبت کردن و جلب حمایت و همدردی - به خصوص چهره به چهره - می تواند یک راه بسیار موثر برای بازیابی احساس آرامش شما باشد. شخص دیگر مجبور نیست مشکلات شما را "رفع" کند. آنها فقط باید شنونده خوبی باشند.

برای حمایت به همکاران مراجعه کنید:

 داشتن یک سیستم پشتیبانی قوی در محل کار می تواند به شما کمک کند تا از اثرات منفی استرس شغلی محافظت کنید. فقط به یاد داشته باشید که به آنها گوش دهید و در مواقعی که نیاز دارند از آنها حمایت کنید. اگر دوست صمیمی در محل کار ندارید، می توانید اقداماتی را انجام دهید تا با همکاران خود اجتماعی تر باشید. به عنوان مثال، زمانی که استراحت می کنید، به جای اینکه توجه خود را به گوشی هوشمند خود معطوف کنید، سعی کنید همکاران خود را درگیر کنید.

به دوستان و اعضای خانواده خود تکیه کنید:

علاوه بر افزایش تماس اجتماعی در محل کار، داشتن یک شبکه قوی از دوستان و اعضای خانواده حمایت کننده برای مدیریت استرس در تمام زمینه های زندگی شما بسیار مهم است. از طرف دیگر، هر چه تنهاتر و منزوی تر باشید، آسیب پذیری شما در برابر استرس بیشتر می شود.

دوستی های رضایت بخش جدیدی ایجاد کنید:

گر احساس می کنید کسی را ندارید که به او مراجعه کنید - در محل کار یا در اوقات فراغتتان - هرگز برای ایجاد دوستی های جدید دیر نیست. با شرکت در کلاس یا عضویت در یک باشگاه یا با صرف وقت داوطلبانه با افراد جدیدی با علایق مشترک آشنا شوید. علاوه بر گسترش شبکه اجتماعی خود، کمک به دیگران - به ویژه کسانی که قدردان هستند - لذت زیادی را به ارمغان می آورد و می تواند به کاهش قابل توجه استرس کمک کند.

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر ویژگی هایی که در بالا گفته شد، برای شما آشنا است؛ یکی از بهترین و امن ترین کارها، مراجعه به مطب روانشناسی است که بسیار کمک کننده است. اگر نیاز به یک درمانگر خوب دارید، یکی از کلینیک های روانشناسی خوب در این زمینه، مرکز مشاوره انتخاب نو است. حضور یک درمانگر در سختی ها مانند یک نور، می تواند راهنمای زندگی شما باشد و شما از تاریکی به سمت نور هدایت می کند. اگر زندگی شما هم اکنون در سربالایی قرار دارد، سخت نگیرید و به خود فرصت بهبود دهید. با کمک یک درمانگر حرفه ای می توانید زندگی خود را بهبود دهید و شرایط را تغییر دهید. در اخر به یاد داشته باشید که شغل قسمت مهمی از  زندگی شما است اما نه همه آن، به همین خاطر نسبت به آن حساس و دقیق باشید چرا که می تواند بر تصمیمات شما بسیار اثر گذار باشد.

نویسنده : محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 84
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 557
  • بازدید ماه : 1,234
  • بازدید سال : 4,796
  • بازدید کلی : 20,070