loading...
مرکز مشاوره
غزاله البهشتی بازدید : 60 جمعه 28 آذر 1399 نظرات (0)

افرادی که ویژگی های فیزیکی و جسمی آنها با ویژگی های روحی و خلقی شان متفاوت می باشد ، ترنس یا تراجنسی نامیده می شوند . با وجود اثبات این مسئله توسط متخصصین و بهترین روانشناسان ایران هنوز در برخی از جوامع این افراد مورد تمسخر و سرزنش قرار می گیرند و اطرافیان آنها این تفاوت را در آنها باور نمی کنند . بسیار دیده شده افراد ترنس به خاطر این ویژگی شخصیتی مورد حمایت خانواده قرار تگرفته و طرد شده اند . این افراد معمولا تنها می توانند با کسانی که همچون خود هستند ارتباط بر قرار کنند زیرا افراد معدودی آنها را درک می کند . برای درک بیشتر می توانید زنی را در نظر بگیرید که تمام ویژگی های ظاهری زنانه را دارد اما از نظر روحی و رفتاری کاملا مردانه می باشد . یا مردی که تمام ظواهر وی به یک مرد می خورد اما روحیات و تمایلات زنانه در او وجود داشته و ویژگی های مردانه برایش منزجر کننده است . این افراد بر خلاف ظاهر خود روحیات متناقص دارند و نمی توانند جور دیگری باشند و چه بسا به دلیل همین تفاوت از نظر جامعه غیر طبیعی بوده و طرد می شوند .

آیا ترنس و همجنس گرا یکی است ؟

همجنس گرا ها دارای ویژگی های جسمی و روانی یکسانی هستند اما گرایش جنسی آنها به سمت هم جنسان خودشان است . افراد همجنس گرا از نظر روانی هم جنسیت خود را باور دارند در حاالی که افراد ترنس باور به آنچه درون آنها می باشد ، پایبند است . در بررسی هایی که بهترین مشاور جنسی  انجام داده ، افراد ترنس از بازگو کردن ویژگی های درونی خود ابایی ندارند در حالی که افراد هم جنس گرا از وجود این احساس در خود دچار خجالت و شرمندگی هستند . این افرا شاید از تمایلات غیر عادی خود رنج ببرند اما مشکلی با هویت جنسی خود ندارند . عدم آگاهی از درونیات این افراد باعث شده تا بسیاری از مردم جامعه افراد ترنس را با هم جنس گرا ها یکی بدانند و بر خورد های بدی نیز با آنها شود .

علائم ترنس بودن

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که گاهی ترنس بودن ریشه در ژنتیک دارد و از دوران بارداری جنین به همین شکل ، تشکیل می شود . به همین دلیل ترنس بودن یک کودک را به راحتی با مراجعه به مراکز مشاوره می توان تشخیص داد . البتع باید توجه داشت که صرف داشتن یک یا دو نشانه نمی توان سریع دست به قضاوت زد و بررسی توسط متخصص ضروری می باشد . رروانشناسان معمولا حدود 6 ماه ویژگی هی شخصیتی فرد را زیر نظر می گیرند و آزمایشات مختلفی بر روی آنها انجام می گیرد تا متوجه شود این فرد یا کودک ، ترنس می باشد یا خیر .

نشانه های ترنس بودن در کودکان

-         علاقه به بازی با اسباب بازی های جنس مخالف .

-         عدم تمایل به بازی با همجنس های .

-         عدم سازش و هماهنگی با همسالان خود در محیط هایی همچون مدرسه و جمع های فامیلی .

-         احساسات نا خوشایند به دلیل تغییرات جسمی در دوران بلوغ .

-         عدم تمایل به داشتن پوشش شبیه هم جنسان خود .

نشانه های ترنس بودن در بزرگسالی

-         نارضایتی جنسی : افراد ترنس از همان دورانی که متوجه تفاوت جنسیتی می شوند از جنسیت خود احساس نارضایتی می کنند و گاهی حتی به نوعی انزجار نسبت به جنسیت خود دست پیدا می کنند . برخی از خانواده های نا آگاه سعی می کنند تا با فراهم آوردن موقعیت ازدواج برای این افراد ، به تصور خود آنها را بهبود بخشند در حالی که برخی از این افراد با استفاده از تلفن مشاور ازدواج نسبت به این مشکل خود آگاهی یافته و حتی گاهی برای جبوگیری از آن دست به خودکشی می زنند .

-         کنجکاوی : کنجکاوی درباره ترنس ها و یافتن تست هایی که نسان می دهد فرد ترنس می باشد یا خیر ، می تواند یکی دیگر از نشانه های ترنس بودن را تشکیل دهد ، هر چند این کنجکاوی معنی قطعیت ندارد ، اما به این معنا می باشد که احتمالا فرد نسبت به ترنس بودن خود مشکوک است .

-         احساس سردرگمی : افراد ترنس مخصوصا در ابتدا که نمی دانند یک زن است یا یک مرد دچار گم شدگی در هویت شخصیتی خود می شوند و حتی گاهی احساس می کنند در بین این دو قرار دارند .

-         انجام رفتار های جنس مخالف : افراد تراجنسه یا ترنس رفتار واقعی خود را با جسم خود در تضاد می دانند و بیشتر تمایل دارند تا رفتاری متناسب با آنچه در درون خود هستند داشته باشند . مثلا مردی با رفتار و عشوه های زنانه که میل به پوشیدن لباس های زنانه دارد می تواند ترنس باشد .

-          افسردگی : یکی از موضوعاتی که در اکثر ترنس ها نشانه می باشد افسردگی و گوشه گیری این افراد است و این افراد به دلییل عدم درک توسط دیگران و عدم توانایی به بر قراری ارتباط با همجنسان خود به دلیل ویژگی های درونی و عدم توانایی در ارتباط با غیر هم جنسان به دلیل عدم باور و پذیرش آنها به شدت دچار افسردگی می شوند و تمایل ندارند تا در هییچ جمعی حضور داشته باشند .

بهترین کمک به ترنس ها

وقتی فردی دارای نشانه ها و علائمی می باشد که عنوان کردیم بهترین کمک به وی تشویق او به استفاده از یک روانکاو حرفه ای و مراجعه به مراکزی می باشد که با روش سازی وضعیت وی به او کمک می کنند تا تغییر جنسیت داده و خود را از این فشار های روانی خلاص کنند .

نویسنده : غزاله البهشتی

تلفن : 22593216 – 22795735

 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه 3

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 127
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 600
  • بازدید ماه : 1,277
  • بازدید سال : 4,839
  • بازدید کلی : 20,113