loading...
مرکز مشاوره
محدثه بیاتی بازدید : 59 یکشنبه 27 شهریور 1401 نظرات (0)

هیچ چیز مثل خانواده نیست چرا که انتظار می رود افرادی که از نظر خونی و ازدواج با آنها ارتباط داریم نزدیک ترین پیوندهای عمیق و بزرگترین منبع عشق و حمایت ما باشند. با این حال و براساس نظر بهترین مشاور ازدواج و خانواده، اغلب اوقات، تعامل ما با خانواده میتواند مملو از سوء تفاهم و رنجش، مشاجره و بدگویی است. کسانی که بهتر است آنها را بهتر درک کنیم و آنها را بهتر بشناسیم چرا که آنها نزدیک ترین ها به ما هستند. خانواده جایی است که اولین و قوی‌ترین خاطرات عاطفی ما ساخته می شوند و به همین دلیل است که هوش هیجانی در جایی موفق می شود که سایر تلاش ها برای هماهنگی و همراهی با خانواده شکست بخورند. آگاهی فعال و همدلی؛ توانایی آگاهی، پذیرش و هماهنگی دائمی با خود و دیگران به ما می گوید که چگونه به نیازهای یکدیگر پاسخ دهیم.

داشتن خوش هیجانی فوق‌العاده در خانواده مهم است، زیرا شما را در کنترل روابط خود با والدین و فرزندان، خواهر و برادر، خواهر و برادر و خانواده بزرگ قرار می‌دهد. وقتی می‌دانید چه احساسی دارید، نمی‌توانید تحت تأثیر احساسات دیگران قرار بگیرید. همچنین نمی توانید درگیری های خانوادگی را به گردن دیگران بیندازید. بنابراین، بیشتر تکنیک‌های بهبود روابط خانوادگی بر انتقال احساسات شما به کسانی است که به آنها اهمیت می‌دهید، زیرا روابط نزدیک حول محور احساسات است. بدون این صمیمیت عاطفی، تماس خانوادگی به یک بار تبدیل می شود، زیرا هیچ کس راحت نیست که این مدت زمان را با یک غریبه بگذراند. اگر می خواهید اعضای خانواده تان یکدیگر را عاشقانه بشناسند و بپذیرند، باید با صداقت و صراحت عاطفی خود شروع کنید در ادامه ده نکته مهم بیان خواهد شد که به شما کمک می کند از طریق هوش هیجانی روابط بهتری را با خانواده خود تجربه کنید.

10 نکته برای افزایش هوش هیجانی که به شما کمک می کند برای بالا بردن و بهبود روابط خانوادگی

یک) اگر امیدوارید از دیگران مراقبت کنید، مراقب سلامتی خود باشید. هر چه خانواده تان بیشتر به وقت شما نیاز داشته باشند، نیاز بیشتری به ورزش دارید. شاید شما و خانواده تان بتوانید به دنبال راه هایی برای ورزش کردن با هم باشید.

دو) اگر انتظار دارید شنیده شوید، گوش کنید. فقدان ارتباط، بلندترین و اصلی ترین شکایت در اکثر خانواده هاست. پاسخ به "چرا آنها به من گوش نمی دهند؟" ممکن است به سادگی "شما به آنها گوش نمی دهید. باشد"

سه) به احساسات خود توجه کنید و حالات خود را مدیریت کنیدبه احساسات خود و دیگران توجه کنید و بدانید که ما حق انتخاب داریم که با آنچه احساس می کنیم چه کنیم.

چهار) سخاوت و فداکاری را تمرین کنید. بخشیدن و گرفتن بخشی از یک پیوستار عاشقانه است. اگر ندهیم، دریافت آن برایمان سخت است، و اگر نتوانیم دریافت کنیم، واقعا چیز زیادی برای دادن نداریم. به همین دلیل است که از خودگذشتگی تا حد افراط، سود چندانی برای دیگران ندارد.

پنج) مسئولیت آنچه را که بی سر و صدا با هم در ارتباط هستند را بپذیرید. براساس اطلاعات بدست آمده از مشاوره روانشناسی و مطالعات، افراد بسیار جوان و مسن به ویژه به نشانه های غیرکلامی حساس هستند. بیش از کلمات ما، لحن صدا، حالت بدن (زبان بدن) و حالات چهره احساسات ما را منتقل می کند. ما باید به لحن صدای خود گوش دهیم و به خودمان در تصاویر و در آینه نگاه کنیم تا همخوانی عاطفی خود را ارزیابی کنیم. کلمات محبت آمیز که از دندان های به هم فشرده می آیند احساس دوست داشتنی ندارند - آنها احساس گیج کننده می دهند.

شش) سعی نکنید مشکلات را برای عزیزانتان حل کنید. مراقبت از خانواده به این معنا نیست که مشکلات آنها را به عهده بگیرید، توصیه های ناخواسته بدهید یا از آنها در برابر احساسات خود محافظت کنید. اجازه دهید آنها نقاط قوت خود را بدانند و به آنها اجازه دهید آنچه را که نیاز دارند از شما بخواهند.

هفت) از طریق اعمال و کارهایی که انجام می دهید تأثیر گذاری ایجاد کنید. ارزش های شما بدون توجه به آنچه شما می گویید، با اعمال شما منتقل می شود.

هشت) اشتباهات خود را برای همه، از جمله اعضای جوانتر خانواده، بیان کنید. گفتن متاسفم وقتی کسی را که دوستش دارید آزار می دهید، نشان دهنده فروتنی و صداقت عاطفی است. شما می توانید نشان دهید که هیچ کس کامل نیست، اما همه می توانند در هر سنی یاد بگیرند. عذرخواهی ثابت می کند که می توانید خود را ببخشید و بخشیدن دیگران را آسان تر می کند.

نه) کشف کنید که نیازهای منحصر به فرد هر فرد چیست. شما نمی توانید تصور کنید که مادربزرگ شما به همان نشانه های عشق نیاز دارد که کودک سه ساله شما نیاز دارد یا اینکه یکی از آنها در سال آینده نیازهای مشابهی خواهد داشت. وقتی شک دارید، بپرسید!

ده) در ابراز عشق سخاوتمند باشید. همه افراد یک خانواده (به ویژه کودکان خردسال) به اطمینان عاطفی از کلمات، حرکات و نگاه های محبت آمیز نیاز دارند. کسانی که کمترین توجه عاطفی را می طلبند ممکن است بیشتر به آن نیاز داشته باشند.

سخن پایانی

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد.  اگر شما نیز به دنبال روابط خانوادگی سالم و مفید هستید؛ امید داریم که مطالب بالا برای شما مفید بوده باشد. هر چند که بهترین کار این است که اگر نیاز به کمک دارید؛ به مراکز روانشناسی مراجعه کنید. یک  کلینیک روانشناسی خوب در مورد موضوع خانواده و ازدواج، مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی علمی و متخصص؛ به شما در این زمینه بسیار کمک می کند. حضور یک درمانگر در سختی ها مانند یک نور، می تواند راهنمای زندگی شما باشد و شما از تاریکی به سمت نور هدایت می کند. اگر زندگی شما هم اکنون در سربالایی قرار دارد، سخت نگیرید و به خود فرصت بهبود دهید. این را بدانید که داشتن یک خانواده گرم و حمایت گر حق هر انسانی است و اگر شما اکنون آن را ندارید می توانید با کمک درمانگران حاذق برای خود یک زنجیره حساسی مانند خانواده بسازید و با کمک آن رشد کنید و به سمت اهداف تان قدم بردارید.

 

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 82
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 555
  • بازدید ماه : 1,232
  • بازدید سال : 4,794
  • بازدید کلی : 20,068