loading...
مرکز مشاوره
محدثه بیاتی بازدید : 55 چهارشنبه 29 دی 1400 نظرات (0)

اعتیاد به عشق شرایط وموقعیتی است که باعث می‌شود فرد به علاقه‌ای عاشقانه، تمایلی ناسالم و وسواسی پیدا کند عاشق بودن احساس زیبایی است که همه سزاوار آن هستند. داشتن کسی برای دوست داشتن و دوست داشته شدن از نظر مشاوران ازدواج  چیزی است که تقریباً همه برای آن تلاش می کنند. با این حال، عاشق بودن می تواند به شکلی ناسالم ظاهر شود. می تواند باعث شود برخی افراد به شیوه های عجیب و غریب و غیرمنطقی به ضرر خود و افرادی که دوستشان دارند رفتار کنند. اگر شما نیز احساس می کنید که در چنین شرایطی هستید؛ مطلب این مقاله می تواند به شما کمک کند پس لطفا تا انتهای آن همراه ما باشید.

علائم و نشانه های اعتیاد به عشق چیست؟

اعتیاد به عشق از فردی به فرد دیگر متفاوت به نظر می رسد و یک موضوع کاملا نسبی است. متداول‌ترین علامت اعتیاد به عشق، براساس نظر مراکز روانشناسی خانواده رفتارهای ناسالم با شریک زندگی‌تان است که باعث می‌شود شما رفتارهای  وسواسی مانند تماس زیاد با او یا حتی تعقیب کردن را انجام دهید.

اعتیاد به عشق اغلب خود را به روش های زیر نشان می دهد:

_ وقتی پارتنری ندارید احساس گم شدن یا ریشه کن شدن می کنید

_ احساس وابستگی بیش از حد به شریک زندگی خود دارید.

_اولویت دادن به رابطه عاطفی تا حدی است که از سایر روابط شخصی که با خانواده و دوستان دارید کاملاً غفلت می کنید.

_تلاش مداوم برای برقراری روابط عاشقانه حتی با افرادی که می دانید برای شما خوب نیستند.

_هر زمان که شریک عاشقانه ندارید یا در یک رابطه نیستید احساس ناامیدی می کنید.

_ ترک روابط ناسالم یا سمی برایتان مشکل است.

_ تصمیم گیری نادرست به دلیل احساساتی که نسبت به شریک زندگی خود دارید (مثلاً ترک شغل یا قطع رابطه با خانواده)

_ با وسواس زیاد به شریک یا علاقه عشقی خود فکر می کنید که زندگی شما را مختل می کند.

چگونه می توان با اعتیاد به عشق مقابله کرد؟

یکی از چالش برانگیزترین چیزها در مورد زندگی با اعتیاد به عشق از نظر روانشناسان مشاوره  این است که اعتراف کنید که مشکل و مسئله ای دارید. بسیاری از افرادی که به عشق معتاد هستند نمی توانند تشخیص دهند که چرا ابراز احساسات وسواسی نسبت به شریک زندگی خود یا علاقه عاشقانه مشکل ساز دارند. اگر اعتیاد به عشق دارید، در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا در هنگام جستجوی کمک با شرایط خود کنار بیایید.

یاد بگیرید که تنها باشید: اگر زمانی که متوجه این موضوع شدید در یک رابطه عاطفی هستید؛ باید از فرصت استفاده کنید و مدتی را به تنهایی بگذرانید. دلایل و محرک های اعتیاد خود را بررسی کنید و قبل از وارد شدن به یک رابطه جدید، در درمان خود پیشرفت کنید

مراقب الگوهای تکرار شونده باشید: یک معتاد به عشق معمولاً الگوی رفتاری مشابهی را در هر رابطه عشقی نشان می دهد. به روابط عاشقانه ای که در آن بوده اید نگاهی بیندازید و الگوهای تکرار شونده را شناسایی کنید. گاهی تنها افزایش آگاهی موجب حل شدن خیلی از مشکلات می شود.

روی خودتان سرمایه گذاری کنید: وقت گذاشتن برای سرمایه گذاری روی رشد خود راهی عالی برای عاشق خودتان شدن است. افراد مبتلا به این بیماری اغلب از خود و نیازهای خود غافل می شوند.

به دوستان و خانواده تکیه کنید: با اشتراک گذاشتن شرایط خود،از خانواده خود درخواست کمک و همراهی  کنید.

سخن پایانی:

اگر شما نیز درگیر این موضوع هستید؛ مراجعه به مراکز مشاوره و صحبت با درمانگرانی حرفه ای و کارآمد، بسیار مفید و کمک کننده است. یکی از کلینیک های روانشناسی خوب در شهر تهران؛ مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن متخصصانی دلسوز؛ آماده کمک وهمراهی با شما عزیزان است. اینکه فکر کنید جایی مشکلی وجود دارد هیچ ایرادی  ندارد اما اینکه مشکلات و مسائل خود را نبینید و آنها را سرکوب کنید بسیار آسیب زننده است و می تواند زندگی را برای شما سخت کند. هر چند سخت، تلاش کنید تا با ترسهای خود روبرو شوید و بدانید که زندگی ورای ترسها بسیار دلنشین و هیجان انگیز تر از زندگی با ترس و دلهره است. به خود اعتماد کنید و اجازه دهید تا مسیر و انسانهای متخصص راهنمای شما باشند.

نويسنده: محدثه بياتي

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قيطريه – بلوار کاوه جنوب – نرسيده به خيابان دولت – نبش کوچه اخلاقي غربي – پلاک 29 – طبقه3

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 62
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 535
  • بازدید ماه : 1,212
  • بازدید سال : 4,774
  • بازدید کلی : 20,048