loading...
مرکز مشاوره
محدثه بیاتی بازدید : 53 دوشنبه 20 دی 1400 نظرات (0)

مهم ترین و اولین مرحله رشد؛ ایجاد اعتماد و امنیت است. یکی از مهمترین مواردی که موجب ایجاد امنیت می شود؛ صداقت است. براساس اطلاعات بدست آمده از مشاور روانشناسی باید گفت که در رابطه با خودمان و  در رابطه با دیگران؛ با صداقت و راستگویی است که می توان یک رابطه سالم را ایجاد کرد و پرورش داد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به جملاتی بپردازیم که بیانگر صداقت ما با خودمان است اما چون بدون فکر بیان شان می کنیم خیلی به آنها توجه نکرده باشیم.

- من دیگه نمیخوام این رابطه رو ادامه بدم و فعلا رابطه داشته باشم: فکر نکنید که اگر چیزی را نمی خواهید؛ حتی اگر چیزی باشد که از نگاه دیگران عالی و بدون ایراد است؛ ایرادی به شما وارد است و شما دارید خود را در شرایط سختی قرار می دهید. فراموش نکنید که این زندگی شما است و هر فردی خواسته ها و نیازهای خاص خود را دارد که در ابتدا باید آنها را ببیند تا بتواند رابطه بهتر و سالمتری با دیگران داشته باشد.

- من تغییرات و برنامه هایم را به تعویق می اندازم به این دلیل که می ترسم: براساس اطلاعات بدست آمده از بهترین مشاوره خانواده هر انسانی؛ دارای خانواده؛ فرهنگ و محیط زندگی خاص خود است و تمام این موارد موجب می شود تا هر انسان با دیگری فرق کند. هر شخصی؛ آسیبها؛ تردیدها؛ ترسها و مشکلات خاص خود را دارد که ممکن است برای او بسیار مهم و حیاتی باشد اما از نگاه فرد دیگری موضوع چندان هم بزرک نباشد. مهم نیست که دیگران چه می گویند؛ بلکه مهم این است که شما چه حسی دارید و از چه چیزی می ترسید و در انتها این را بدانید؛ تا زمانی که خود احساسات تان را نبینید ترسهای شما پایان نمی گیرند.

- من نیاز به کمک دارم: انسانها هر چه سالمتر باشند؛ بیشتر احساس نیاز به کمک دارند. چرا که می دانند هیچ انسان بی نقصی در این جهان وجود ندارد، پس احساس بدی ندارد اگر از دیگران درخواست کمک کند.

- من می ترسم از اینکه به خودم اعتماد کنم: اگر تا به الان جوری رفتار نکرده اید که اعتماد خود را جلب کنید؛ ایرادی ندارد اما اگر قصد دارید تا ادامه مسیر را اینگونه طی نکنید؛ یکی از بهترین کارهایی که می تواند اعتماد شما را به خودتان جلب کند؛ خود تنطیمی است. برای رسیدن به موفقیت باید برای خود حد و مرز قائل شوید و براساس آن عمل کنید.

- من نمیدونم که کیم و چی میخوام؟ برای رسیدن به اهداف خود خود زمان تعیین نکنید! شاید در ابتدا تعیین زمان برای رسیدن به آرزوهایتان جذاب و خوشایند باشد اما متاسفانه این نوع برنامه ریزی در بلند مدت موجب ناامیدی می شود. چون ممکنه به اون سن برسید و ببینید که همچنان خواسته شما محقق نشده است. اتفاق های بزرگ زمان می برند؛ صبر کنید تا به خواسته هایتان برسید.

- من اشتباه کردم: شما قرار نیست تا همیشه درست و بدون اشتباه باشید. به خود سخت نگیرید و تنها حواستان باشد که از اشتباهات درس بگیرید نه اینکه فقط فراموش شان کنید.

- من بیش از حد به حرف دیگران اهمیت می دهم: دیگران و مراقبان اولیه هستند که به ما نشان می دهند که خودمان؛ دنیا و دیگران چطور به نظر می آییم؟ اگر آنها برایتان مهم هستند اتفاق عجیبی نیست!

- من نمیتونم خودم رو بابت کارهایی که انجام دادم ببخشم: نیاز نیست که فورا اینکار را انجام دهید. به خود زمان دهید.

- من در مورد پذیرفتن خودم کلنجار میرم! این موضوع بسیار مهم است و حتما باید مورد بررسی قرار بگیرد. چرا که برای داشن رابطه خوب با دیگران؛ براساس نظر روانشناس ازدواج نیاز است که ابتدا خود را بپذیریم و نسبت به خود احساس خوبی داشتیم.

-من در مورد آن شخص/ موضوع احساس ناامنی می کنم: اگر احساس نامنی می کنید یعنی اینکه از آن موضوع آسیب دیده اید؛ اما چرا در حال انکار آن هستید؟ و میخواهید تا آن حس را نداشته باشید؟

- چیزی که هنوز من رو آزار میده این موضوع / شخص است: برای ترمیم و بازسازی آسیبها باید درد کشید و زمان زیادی رو برای آنها گذاشت. اگر موضوعی همچنان شما را آزار می دهد از درمان کمک بگیرید نه گذر زمان! زمان بدون تلاش دردی را دوا نمی کند فقط درد شما عمیقتر می شود.

سخن پایانی:

اگر شما نیز در زندگی با مسائلی درگیر هستید که نیاز دارید تا به جای سرکوب آنها؛ به آنها بپردازید، بهترین کار این است که به یکی از مراکز مشاوره خوب مراجعه کنید و با یک درمانگر حاذق و حرفه ای در مورد ترسها و تردید هایتان صحبت کنید. زمان آن رسیده است که به جای خودتان زندگی کنید و نفس بکشید. اگر این کار برایتان سخت است و نمی توانید تا نقاب را کنار بزنید و با خود واقعیتان روبرو شوید؛ شاید زمان آن رسیده است که با یک درمانگر صحبت کنید و اجازه دهید تا با کمک وهمراهی او، تک به تک با ترسهایتان روبرو شوید. از روبرو شدن با آسیب هایتان نترسید و بدانید که زندگی فراتر از ترسها بسیار لذت بخش تر از زندگی با ترس و وحشت است. در مورد آغاز کار تراپی؛ یکی از کلینیک های روانشناسی خوب؛ مرکز مشاوره انتخاب نو است که با داشتن درمانگرانی حرفه ای و متخصص آماده کمک و همراهی با شما عزیزان است.

نویسنده: محدثه بیاتی

تلفن : 22593216 – 22795735 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه3

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 94
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 567
  • بازدید ماه : 1,244
  • بازدید سال : 4,806
  • بازدید کلی : 20,080