loading...
مرکز مشاوره
مرکز مشاوره انتخاب نو بازدید : 121 یکشنبه 13 مرداد 1398 نظرات (0)

 

بهترین مشاور نوجوان بلوغ در پسران را در سن 9 تا 14 سالگی طبیعی می داند . علائم بلوغ در نوجوانان پسر با تغییرات هورمونی و ظاهری ایجاد می گردد. چنانچه نوجوانی زودتر از زمان موعد دچار بلوغ گردد روانشناس نوجوان آن را غیر طبیعی ارزیابی کرده و نیاز به بررسی دقیق در مرکز مشاوره روانشناسی خواهد داشت. بلوغ زودرس به دو شکل بلوغ زود رس مرکزی و بلوغ زود رس محیطی ایجاد می گردد . بلوغ زود رس مرکزی بسیار شایع تر از بلوغ زود رس محیطی می باشد که در اینجا به توضیح آن می پردازیم.

انواع بلوغ

بلوغ زودرس مرکزی :  این روند از نظر مشاور نوجوان زودتر موعد اتفاق می ‌افتد .  غده ‌ی هیپوفیز هورمونی به نام تولید می کند . این هورمون‌ باعث تحریک بیضه ‌ها می شود تا هورمون های دیگر یعنی تستوسترون تولید شود. این هورمون ها جنسی هستند که باعث تغییرات جنسی در دوران بلوغ می شوند.

بلوغ زودرس محیطی :  بهترین روانشناس نوجوانان در مرکز روانشناسی بر این اعتقاد هستند که این نوع بلوغ زودرس بسیار کم اتفاق می افتد . هورمون تستوسترون باعث بروز علائم بلوغ می شود ، اما مغز و غده ی هیپوفیز درگیر نمی شوند . بلوغ زودرس محیطی معمولا در اثر اختلالاتی در غده ی تیروئید بسیار کم کار یا غدد آدرنال ایجاد می ‌شود.

علل بلوغ زودرس از نظر روانشناس نوجوانان در مرکز مشاوره

دلایل جسمانی :

روانشناس نوجوان خوب نژاد ، چاقی و ژنتیک را در بلوغ زود رس موثر می داند . در کشور های گرم سیری معمولا بلوغ در دختران زودتر اتفاق می افتد نسبت به کشورهای سرد سیری . محققان روانشناسی دریافته اند که تغییرات وزن نیز در بلوغ تاثیر بسیار زیادی دارند . نوجوانانی که نحیف تر هستند و بنیه جسمانی ضعیف تری دارند معمولا زودتر از نوجوانان دیگر به بلوغ می رسند .

دلایل روانی :

در بهترین کلینیک های روانشناسی دلایل روانی را در بلوغ زود رس بسیار مورد توجه قرار می دهند . خانواده های آشفته که فشار های روانی خانواده در آن بالا می باشد معمولا نوجوانانی با بلوغ زود رس دارند. مشاور روانشناس نوجوان انتخاب نو مشاوره زوج درمانی را در این خانواده ها بسیار ضروری می دانند . از عوامل روانی دیگر برای بلوغ زود رس می توان به دسترسی راحت نوجوانان به فیلم های جنسی و مطالب جنسی در اینترنت و ماهواره نیز اشاره نمود .

مشاور کودک و نوجوان انتخاب نو پیامد بلوغ زودرس را چه چیزهایی می داند؟

-         قد کوتاه

کودکانی که دچار بلوغ زود رس هستند به دلیل توقف دوره رشدی قدشان کوتاه تر از کودکان دیگر می شود . در برخی از موارد متخصص به دلیل آگاهی ارثی در افراد دیگر خانواده با دارو های هورمونی زمان بلوغ نوجوان را به تعویق انداخته تا دوره رشدی او را طولانی تر کرده تا جسم کودک نهایت رشد خود را انجام دهد .

-         استرس

دوره بلوغ معمولا فشار های زیادی با خود به همراه دارد . وقتی کودک زودتر از هم سالان خود به بلوغ می رسد از این تغییر ناگهانی احساس استرس زیادی می نماید . در این شرایط حمایت والدین و همراهی یک روانشناس کودک و نوجوان در مرکز روانشناسی می تواند بسیار کار آمد باشد.

-         مشکلات رفتاری

کودکی که دچار بلوغ زود رس می شود دچار مشکلات جدی در برخورد هایش می گردد زیرا عوارض بلوغ بسیار زودتر از موعد به سراغ این کودک آمده و فشار آن بیشتر است . ایجاد افسردگی در کودکان و نوجوانانی که دچار بلوغ زود رس می گردند در بهترین کلینیک های روانشناسی بسیار شایع است. والدین با صحبت کردن درباره عوارض طبیعی بلوغ با کودک و درک او می توانند از آسیب های جدی که به کودک وارد می گردد جلوگیری نمایند.

چه آسیب هایی در کمین کودکی است که دچار بلوغ زودرس است؟

کودکانی که دچار بلوغ زودرس می گردند در برخی موارد دچار آسیب های جدی همچون تجاوز جنسی یا بر قراری رابطه جنسی و خود ارضائی هستند . احساس عذاب وجدانی که کودک پس از این موارد در وجودش ایجاد می گردد گاهی می تواند زندگی کودک را دگرگون نماید . در بهترین مراکز مشاوره تهران برای جلوگیری از این آسیب های روانی دکتر روانشناس نوجوان با بر قراری ارتباط با نوجوان و یافتن ریشه های مشکل او به درمان نوجوان می پردازند.

نوجوانی که بدون آگاهی به بلوغ می رسد احتمال خطا و ایجاد احساساتی که از او بسیار بعید است ، طبیعی می باشد . روابط دوستانه بین والدین و نوجوان در این موارد می تواند بسیار موثر باشد . در بهترین مرکز مشاوره تهران ، دکتر مشاور نوجوان میزبان نوجوانانی می باشد که به دلیل هیجانات بلوغ زود رس وارد روابط با جنس مخالف می گردند و در برخی موارد آسیب های جدی به نوجوان وارد می گردد که آینده او را به خطر می اندازد .

نویسنده : غزاله البهشتی

 تلفن تماس پذیرش مرکز مشاوره روانشناسی انتخاب نو: 22593216

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 504
  • بازدید ماه : 1,181
  • بازدید سال : 4,743
  • بازدید کلی : 20,017