loading...
مرکز مشاوره
مرکز مشاوره انتخاب نو بازدید : 101 دوشنبه 10 تیر 1398 نظرات (0)

مرکز روانشناسی انتخاب نو برای مشاوره کودک از بهترین تیم مشاوران و روانشناسان استفاده می نماید تا به شکل تخصصی به درمان اختلالات روانی کودک بپردازند. حساسیت در مسائل کودکان باعث شده تا بحث استفاده از مرکز مشاوره کودک بسیار با اهمیت بوده و خانواده ها به دنبال بهترین روانشناس کودک باشند. مشاوره کودک و نوجوان در کلینیک روانشناسی به مشکلات رفتاری و انواع اختلالات روحی و روانی کودک رسیدگی کرده و آن را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار می دهد.

اهمین اختلالات روحی و روانی کودکان چنان بالا می باشد که روانشناس کودک خوب دلیل بسیاری از مشکلاتی که افراد در بزرگسالی به آن دچار می شوند را اهمیت ندادن والدین به مشکل در زمان کودکی فرد می دانند و مشاور بالینی انتخاب نو مشاوره کودک را برای کودکانی که در دوره رشد خود واکنش های غیر عادی دارند ضروری می داند زیرا با توجه کردن به اختلال روانی کودک در همان بچگی می توان آن را کنترل نمد و از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

اختلالات روانی شایع از نظر مشاور کودکان کدامند؟

-         اختلال بیش فعالی

این اختلال امروزه در بین کودکان بسیار دیده می شود . بر اساس نظر بهترین مشاور کودک کنترل این کودکان از بقیه کودکان به مراتب سخت تر می باشد و این کودکان بیشتر از کودکان دیگر دچار بی دقتی و کمبود توجه می باشند . درمان اختلال بیش فعالی معمولا با کمک مصرف داروهای تخصصی زیر نظر روانپزشک انجام می گیرد.

-         اختلال دو قطبی

این اختلال بیشتر در نوجوانان دیده می شود و مشاور کودک خوب این کودکان را در حالتی بین خشم و عصبانیت و افسردگی مشاهده می کند . این کودکان دچار نوعی حالت روحی هستند که توانایی کنترل این حالت را در خود نداشته و نمی توانند خود را در یک حالت نگه دارند.

-         اختلال غذا

این نوع اختلال می تواند باعث آسیب های جدی در بزرگسالی برای کودکان شود . در بسیاری از موارد افرادی که از رژیم های لاغری و تلاش برای تناسب اندام خود خسته شده اند سری به کلینیک مشاوره زده و دلیل چاقی و یا لاغری خود را در وجود اختلالات روانی بررسی می کنند و البته این نوع اختلال در آنها معمولا از دوره کودکی آغاز می گردد.

-         اختلال اضطرابی

مشاور کودکان با بررسی های دقیق متوجه شده این اختلال بیشترین میزان شیوع در کودکان را دارا می باشد. در این اختلال کودکان به دلایل مختلف که در طول روز با آن سر و کار دارند دچار ترس و اضطراب شدید می شوند . این کودکان معمولا در مدرسه و در کنار کودکان دیگر دچار گوشه گیری و استرس می باشند.

اختلال افسردگی

این نوع اختلال را دکتر روانشناس کودک بیشتر در نوجوانان مشاهده می کند . این اختلال بعث فشار زیادی بر روی نوجوان شده و آنها را به شکل غیر طبیعی دچار عصبانیت و یا ناراحتی های طولانی مدت می نماید.

درمان اختلالات روانی کودک در مرکز مشاوره

متخصص روانشناس کودک به شکل کلی درمان اختلالات روانی را در دوره کودکی بهتر و راحت تر ارزیابی می کنند. زیرا کودکان در این دوره آموزش پذیر تر و منعطف تر می دانند و همواره به والدین پیشنهاد می کنند به جای ترس از حاد شدن مشکل و یا مصرف دارو توسط فرزندشان آنها را به مرکز مشاور برده و از خدمات روانشناسی کودک بهره برند. درمان اختلالات روحی و روانی در کودکان به شیوه های گوناگونی انجام می گیرد که نمونه هایی از آنها را در این مطلب ذکر خواهیم کرد.

1-    دارو درمانی :

دارو درمانی یکی از شیوه هایی می باشد که معمولا روانشناس کودک خوب به سرعت سراغ آن نمی رود مگر آن که اختلال کودک را شدید ارزیابی نموده باشد . برای دارو درمانی دکتر روانپزشک وضعیت جسمی و ترشح هورمون های مغزی کودک را برسی کرده بر اساس نیاز کودک به تجویز داروهای مورد نظر می پردازند. باید توجه داشت والدین هرگز نباید بدون مراجعه به یک کلینیک مشاوره روانشناسی خوب و تجویز پزشک به صرف آن که کودک شبیه کودکی با اختلال خاص رفتار می کند اقدام به دادن دارو به کودک خود کنند.

2-    روان درمانی :

این نوع درمان بیشتر مورد پذیرش مشاور کودکان می باشد در این درمان روانشناس به مشاوره والدین پرداخته و تمریناتی را با کودک انجام می دهد که در آن کودک موقعیت های حساس خود را شناسایی کرده و می تواند بر روی آن اثر گذار باشد. بازی درمانی یکی از شیوه هایی می باشد که در بهترین مراکز مشاوره تهران از آن استفاده می شود و متخصص روانشناس کودک با کمک آن به درمان مشکلات رفتاری کودک می پردازد.

نویسنده : غزاله البهشتی  

تلفن تماس مرکز روانشناسی و مشاوره انتخاب نو: 02122593216

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 50
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 523
  • بازدید ماه : 1,200
  • بازدید سال : 4,762
  • بازدید کلی : 20,036