loading...
مرکز مشاوره
پریا موسوی بازدید : 47 دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

در دوران آشنایی قبل از ازدواج بسیاری از نکات مهم نادیده گرفته می شود و بعد از ازدواج و با گذر زمان برخی از مشکلات زناشویی و خانوادگی و تعارضات پیش می آید

پریا موسوی بازدید : 32 چهارشنبه 30 فروردین 1402 نظرات (0)

بخشودگی در خانواده درمانی و مشاوره قبل ازدواج بسیار اهمیت دارد بخشودگی یکی از فرایندهای روان شناختی و ارتباطی و معنوی برای افزایش سلامت روان و التیام آزردگی است که لازمه رشد ارتباطی، عاطفی و جسمانی است.

پریا موسوی بازدید : 33 یکشنبه 13 فروردین 1402 نظرات (0)

اصطلاح بی وفایی به معنی از بین رفتن حس اعتماد است زمانی که دو نفر با هم ازدواج می کنند به همدیگر قول می دهند که تا زمان مرگ وفادار هم بمانند.

پریا موسوی بازدید : 42 دوشنبه 15 اسفند 1401 نظرات (0)

مهارت های مهم و اساسی زیادی هستند که در موفقیت رابطه تاثیر گذارند و زوجین اگر که از آن ها اطلاعات داشته باشند و آگاهی لازم را داشته باشند می توانند رابطه موفق تری با طرف مقابلشان و شریک عاطفی شان داشته باشند.

 

پریا موسوی بازدید : 46 شنبه 15 بهمن 1401 نظرات (0)

بر اساس مطالعات مرکز مشاوره ارتباط زناشویی برای این که به صورت موفقیت آمیز و لذت بخش پیش برود نیازمند یادگیری اصول و مهارت ها و اجرای آن ها می باشد. بدون رعایت کردن برخی از موارد نمی توان رابطه رضایتبخشی را تجربه کرد. در ادامه ما به مواردی اشاره می کنیم که رعایت کردن آن ها می تواند رابطه شما را بهتر کند. اگر که رابطه شما با بحران مواجه است فکر نکنید که یک شبه می تواندی آن را بهبود ببخشید بلکه بادی با تمرین و تکرار مهارت ها و تلاش هر دو تان آن را به سمت بهبود پیش ببرید.

احترام:

طبق نظر مشاور ازدواج خوب در تهران زمانی ما از احترام صحبت می کنیم که در رابطه زوجین همدیگر را به عنوان فردی با ارزش، منحصر به فرد مورد توجه قرار دهند و در کنار آن زوج ها می خواهند احترامشان را به طور کلامی نشان دهند و بر اساس احترم با هم دیگر رفتار کنند. زوجین بدون احترام نمی توانند رابطه با اصولی را داشته باشند و با مشکلات بسیاری رو به رو خواهند شد.

درک و فهم:

مانند احترام که در قسمت قبلی اشاره کردیم، درک و فهم فرایند پیچیده ای است ولی به همان اندازه در رابطه بسیار اهمیت دارد. شما با درک و فهم به دنیا و مسائل از نگاه طرف مقابل نگاه می کنید و در این صورت است که می توانید او را درک کنید. زوجین باید هر آن چه که لازم دارند را با بیان ساده مطرح کنند و در ممورد آن با همسرشان به راحتی صحبت کنند. پس به عبارتی دقیق تر می توانیم بگوییم که عبارت است از توانایی دانستن و درک کردن همدلانه آنچه که همسر تجربه می کند. درک و همدلی از مواردی است که وجود آن می تواند بسیاری از مشکلات را از بین بررد و حتی از ایجاد آن ها بپرهیزد. به همین دلیل زوجین باید مهارت همدلی را در خود پرورش دهند و نسبت به آن آگاه باشند و همواره از آن در رابطه شان استفاده کنند.

توجه به نیاز های یکدیگر:

یکی دیگر از موارد مهم در روابط زوجین آگاه بودن از نیاز های همسر است. متاسفانه این موضوع تا حدی دشوار به نظر می رسد زیرا در بسیاری از موارد زوجین از نیاز های همسرشان اطلاعی ندارند و در مورد آن صحبت نمی کنند و حتی زمانی را برای شنیدن نیاز های همسرشان اختصاص نمی دهند و در نهایت تصمیم می گیرند که نسبت به نیازهای یکدیگر حساس نباشند و این دسته از زوج ها نمی توانند نیاز های یکدیگر را تشخیص دهند و با آن مواجه شوند و به همین دلیل بیشتر از هم رانده شده و طرد می شوند. راه حل اصلی این است که دو طرف نیازهای خودشان را مطرح کنند و نسبت به حل آن ها توجه داشته باشند.

وقت شناسی:

لازم است که افراد بر اساس راه و روش وقت شناسی با هم در ارتباط باشند. به این معنی که اگر بین زوجین مساله ای باشد که بخواهند در مورد آن بحث کنند در زمان مناسب خودش این کار را انجام دهند زمانی رابطه به خوبی می تواند پیش برود که در روش بحث کردن تعادل برقرار شود یعنی موضعات مثبت و منفی را در نظر بگیرند . و یا این که در برخی شرایط مانند عصبانی بودن توصیه می شود که صحبت کردن با تاخیر انجام شود اما نباید این تاخیر بیش از حد طولانی باشد زیرا که این بحث ها حل نشده باقی می مانند و زوجین را به مرور زمان از هم دورتر می کنند. همچنین در زمان بحث کردن نباید فقط یکی از زوجین صحبت کند و دگری سکوت کند بلکه باید با نوبت و زمان معین و یکسان هر دو نفر حرف هایشان را بزنند. همچنین زوجین نباید فقط درباره مسائل منفی و مشکلاتشان با هم صحبت کنند. بلکه باید گاهی نیز درباره ی نکات مثبت زندگی شان و اتفاقات مثبت و خوشایند مشترکشان حرف بزنند  آن را نیز به تاخیر نیندازند و فراموش نکنند. فراموش نکنید که مهارت گفتگو یکی از موارد مهم و ضروری در حل مشکلات زوجین و ایجاد برقراری ارتباط خوب است.

مشخص سازی رفتار:

در این فریند باید به سه نکته توجه شود . اول این که بتوانند احساساتشان را به صورت دقیق بیان کنند و بعد از آن مشخص کنند که چگونه رفتار همسرشان بر روی احساس آ ها تاثیر می گذارد و نکته سوم این که بدانند که رفتار همسرشان در چه موقعیتی اتفاق می افتد. زوجینی که از این روش استفاده می کنند می توانند از بسیاری سوء تفاهم ها که سبب بروز اختلاف ها هستند به میزان زیادی بکاهند.

ذهن خوانی را حذف کنید.

این مسئله به این باور اشاره دارد که یک فرد فکر کند احساسات، افکار و یا نگرش های همسرش را می داند بدون این که همسرش موضوعی را مطرح کند و این ذهن خوانی اگر منفی باشد منجر به آسیب به رابطه خواهد شد . در واقع هیچ فردی نمی تواند ذهن فرد دیگر را بخواند و حدس بزند و افراد باید به شکل شفاف نیازهایشان را بیان کنند. متخصصان برای مشخص کردن ذهن خوانی منفی روش بررسی افکار را به افراد آموزش می دهند و در این روش فرد با مجموعه ای از سول هایی که از او پرسیده می شود، به این نتیجه می رسد که آیا افکارش درست بوده است یا نه. و این یکی از راهبردهای مناسب برای کاهش برداشت های منفی زوجین می باشد.

همانطور ک می بینید برای داشتن پایه های قوی در زندگی مشترک رعایت کردن برخی اصول و یادگیری مهارت ها ضروذت دارد. رابطه به خودی خود نمی تواند به خوبی پیش برود و همواره به تلاش و رسیدگی دو طرفه نیاز دارد و هر گونه غفلت از آن می تواند آسیب جدی را به همراه داشته باشد. برای افزایش اطلاعاتتان در این زمینه و بهبود سلامت رابطه تان با روانشناس و مشاور خانواده در ارتباط باشید.

نویسنده: پریا موسوی

شماره تماس: 22593216

22642681

آدرس: تهران، خیابان دولت، بلوار کاوه، نبش اخلاقی غربی، پلاک 29، واحد 6، طبقه سوم

محدثه بیاتی بازدید : 44 جمعه 02 دی 1401 نظرات (0)

نیمه شب است، و شما به سقف خیره شده اید، به کار، یا صورت حساب ها یا بچه ها فکر می کنید. وقتی به خواب نمی روید، وسوسه انگیز است که برای تسکین به یک قرص خواب یا چیزی که خواب شما را تسکین دهد چنگ بزنید.

محدثه بیاتی بازدید : 44 چهارشنبه 30 آذر 1401 نظرات (0)

بی خوابی ناتوانی در به خواب رفتن یا در خواب ماندن در شب است که منجر به خواب غیر طراوت یا غیر ترمیم کننده می شود و این یک مشکل بسیار رایج است، مشکلی که بر انرژی، خلق و خو و توانایی شما برای عملکرد در طول روز تأثیر می گذارد. 

محدثه بیاتی بازدید : 32 یکشنبه 20 آذر 1401 نظرات (0)

خیانت، یکی از سخت ترین و آسیب زا ترین تجربیاتی است که هر انسانی می تواند تجربه کند چرا که یکی از مهم ترین نیازها، داشتن حس تعلق و دوست داشتن است و از بین رفتن این احساس موجب می شود تا آدمی شوکه شود و به خود شک کند. 

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 33
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 101
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 347
  • بازدید سال : 3,909
  • بازدید کلی : 19,183